Lön- och HR administratör
PayEx Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland,
Stockholm,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.
Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!
Vill du vara med och stödja en viktig funktion, som arbetar för att PayEx ska vara en fantastisk arbetsplats? Då ska du söka denna tjänst som Lön- och HR Administratör till vår HR-avdelning med placering i Visby.
Om HR
HR i Sverige är en del av PayEx nordiska HR-team och i våra vackra medeltida lokaler i Visby innerstad sitter det svenska HR-teamet som idag består av tre engagerade medarbetare.
Inom HR arbetar vi nära verksamheten och upplever närheten till kunderna så du kommer att känna PayEx-pulsen varje dag. Vi arbetar konsultativt med PayEx ledare och våra arbetsuppgifter spänner över hela HR-området från dagliga operativa och administrativa arbetsuppgifter till strategiskt utvecklingsarbete.
Din roll
Som Lön- och HR Administratör kommer du bland annat arbeta med:
Stöd vid behov till HR Partners i samband med anställningar.
Koordinera företagsövergripande utbildningsinsatser.
Vara behjälplig vid administration av arbetsmiljöfrågor.
Att uppdatera våra personalportaler på intranätet.
Ta fram förslag och metoder för att öka medarbetartrivsel på PayEx.
Friskvårdsadministration i Sverige.
Hjälpa till med interna och externa events vid behov.
Vara behjälplig administrativt till Salary Manager med framförallt tidssystem.
Din kompetens
Flera års erfarenhet av att roll där man arbetat självständigt med administrativa sysslor.
Mycket god förmåga att prioritera, organisera och strukturera.
Mycket god förmåga att skapa relationer och nätverk.
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Kunskaper i övriga nordiska språk är meriterande.
Du står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Goda kunskaper i MS Office.
Hög leveranskapacitet och serviceorienterad.
Mycket god förmåga att organisera och strukturera sitt eget arbete.
Hög integritet.
Meriterande:
Kunskap inom Flex lön- och -tidssystem.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Publiceringsdatum2017-07-10Så ansöker duDu som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2017-08-15.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
40 timmar Enl. ök.
Ersättning Enl. ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTorhild Aas +47 97 95 00 07
FöretagPayEx Sverige AB
AdressPayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby
KontorsadressS:t Hansplan 1
Jobbnummer 3598069
Observera att sista ansökningsdag har passerat.