Lön- och HR administratör

PayEx Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


Vill du vara med och stödja en viktig funktion, som arbetar för att PayEx ska vara en fantastisk arbetsplats? Då ska du söka denna tjänst som Lön- och HR Administratör till vår HR-avdelning med placering i Visby.

Om HR

HR i Sverige är en del av PayEx nordiska HR-team och i våra vackra medeltida lokaler i Visby innerstad sitter det svenska HR-teamet som idag består av tre engagerade medarbetare.

Inom HR arbetar vi nära verksamheten och upplever närheten till kunderna så du kommer att känna PayEx-pulsen varje dag. Vi arbetar konsultativt med PayEx ledare och våra arbetsuppgifter spänner över hela HR-området från dagliga operativa och administrativa arbetsuppgifter till strategiskt utvecklingsarbete.

Din roll

Som Lön- och HR Administratör kommer du bland annat arbeta med:

Stöd vid behov till HR Partners i samband med anställningar.
Koordinera företagsövergripande utbildningsinsatser.
Vara behjälplig vid administration av arbetsmiljöfrågor.
Att uppdatera våra personalportaler på intranätet.
Ta fram förslag och metoder för att öka medarbetartrivsel på PayEx.
Friskvårdsadministration i Sverige.
Hjälpa till med interna och externa events vid behov.
Vara behjälplig administrativt till Salary Manager med framförallt tidssystem.
Din kompetens

Flera års erfarenhet av att roll där man arbetat självständigt med administrativa sysslor.
Mycket god förmåga att prioritera, organisera och strukturera.
Mycket god förmåga att skapa relationer och nätverk.
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Kunskaper i övriga nordiska språk är meriterande.
Du står för och arbetar utefter våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.
Goda kunskaper i MS Office.
Hög leveranskapacitet och serviceorienterad.
Mycket god förmåga att organisera och strukturera sitt eget arbete.
Hög integritet.
Meriterande:

Kunskap inom Flex lön- och -tidssystem.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet



Publiceringsdatum
2017-07-10

Så ansöker du
Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsten kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 2017-08-15.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
40 timmar Enl. ök.

Ersättning
Enl. ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torhild Aas +47 97 95 00 07

Företag
PayEx Sverige AB

Adress
PayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby

Kontorsadress
S:t Hansplan 1

Jobbnummer
3598069

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: