Logistikspecialist till Klintberg & Way Parts AB
I.A. Hedin Bil AB / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos I.A. Hedin Bil AB i Upplands Väsby,
Stockholm,
Huddinge,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Logistics Specialist till Klintberg & Way Parts AB
Om Klintberg & Way
KW Parts AB ingår i Klintberg & Way AB som en del i Anders Hedin Invest AB. Klintberg & Way AB är generalagent och samarbetspartner för högkvalitativa och välrenommerade varumärken inom fordonsindustrin. Klintberg & Way är moderföretag för KW Parts, KW Wheels, KW Cars, KW Automotive AB, Pro Imp AB samt Dawa Däck AB.
KW Parts AB grundades 1975 och är Europas största grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Vi verkar på den europeiska marknaden i 37 olika länder och har 45 anställda. KW Parts har sitt huvudsäte i Stockholm. Vi erbjuder över natten leveranser till alla länder från våra två lager i Sverige och Tyskland. KW Parts AB omsatte ca 300 MSEK under 2017. Sedan 2009 är vi GMs officiella eftermarknadsleverantör. 2017 blev vi även FCAs/Mopars officiella eftermarknadsleverantör för Dodge och RAM bilar i Europa.
Vi befinner oss i en mycket spännande tillväxtresa. Vill du vara med på vår resa?
Läs mer om företaget på
www.klintbergway.com Arbetsbeskrivning
I denna roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta följande:
Analysera, och assistera i strategisk och operativ logistikutveckling.
Driva den dagliga operativa kontakten med det tyska lagret som har en 3PL lösning
Förbereda underlag, administrera och utvärdera upphandlingar & inköp och val av leverantörer.
Operativ kontakt med transportörer externa lager.
Uppföljning av leveranskvalitet, analysera och åtgärda problem.
Intern ägare av in/utförtullningsprocessen.
Säkerställa att transporter av Farligt Gods sker i enlighet med regler. Identifiera brister & utbildningsbehov, förstå krav och regler.
Uppföljning kostnader och fakturor.
Rapportering och övrigt förekommande administrativa uppgifter.
Delta aktivt i projektarbete i teamet, på avdelningen och på företaget.
Vem är du?
Vi ser att du som sökande har en utbildning inom logistik, Supply Chain eller inköp och att du efter utbildningen arbetat med logistik, spedition, distribution, logistikstyrning eller transportstyrning ett par år.
Du behöver vara analytiskt lagd och ha ett gott öga för siffror.
Mycket goda kunskaper i excel samt vana av att jobba i affärssystem samt WMS behövs.
Bekväm med att presentera inför grupp, även på engelska.
Som person är du starkt ansvarstagande sida med ett högt initiativtagande. Du är noggrann, har ett kritiskt tänkande och är bra på att se detaljer.
Goda kunskaper i både svenska och engelska.
Meriterande
Erfarenhet av Navision.
Kunskaper i MS PowerPoint.
Erfarenhet från bilbranschen
Kunskaper om Farligt Gods hantering.
Erfarenhet av att arbetat med tullfrågor
Kunskaper i tyska
Är detta arbetsuppgifter som låter inspirerande och som du känner igen?
Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 4 juni, 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 8-17 med en timmes flextid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-05-24ErsättningMånadslön
Enligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Hellstrand 08-680 88 02
FöretagI.A. Hedin Bil AB
AdressI.A. Hedin Bil AB
Haukadalsgatan 5
16425 KISTA
KontorsadressHaukadalsgatan 5
Jobbnummer 4164175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.