Logistiksamordnare - Telefoni
Stadskontoret / Datajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stadskontoret i Jönköping IS/IT avdelningen
IS/IT-avdelningen inom Jönköpings kommun har det samlade ansvaret för E-förvaltningsutvecklingen, kontaktcenter och IS/IT, där ledorden är anpassningsförmåga, god ekonomi genom kostnadskontroll samt kvalité på leveranser. Vi har ett E-program och en IS/IT-strategi som har beslutats. Kommunens målsättning är att vara en av de 10 bästa kommunerna inom E-förvaltningsområdet. Vidare är vi på väg att samordna systemförvaltningen inom hela kommunen. Vi har ansvaret för IS/IT-drift, telefoni och teknikutveckling. Vi skall ge verksamheterna E-förvaltningsstöd och IS/IT-utvecklingsstöd inklusive metoder och verktyg för bl a systemförvaltning, projektledning och processkartläggning.
Som Logistiksamordnare kommer du att utföra en mängd administrativa och teknikrelaterade uppgifter för att våra interna och externa kunder ska uppleva en bra service och ha en bra och fungerande telefoni. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten: * Hantera beställningar inom telefoni * I mån av tid hantera beställningar inom PC och surfplattor med tillbehör * Programmering och felsökning av anknytningar och telefoner * Uppdatering av hänvisningsdatabas * Utbildning och support för enskilda och i grupp * Kontakt och samarbete med leverantörer * Skriva information, manualer och lathundar * Delta i projekt Du kommer att arbeta nära vår systemförvaltare för mobil och fast telefoni Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla självservice via webben, samt hantera kortare ärenden i vår IS/IT- tjänst.
Du som söker bör ha en högskoleutbildning, gärna inom samhäll, teknik eller IT samt några års erfarenhet av arbete med telefonifrågor och telefonisystem. Du har ett brinnande intresse för arbetsområdet och kanske känner du att det är dags att gå vidare till en ny utmaning. Du har erfarenhet av något eller några av de system som vi använder i vår telemiljö (Cisco IP-telefoni, Trio, Tele-Opti, Telia Servicedesk web). Det är viktigt att du har viljan att kombinera ditt teknikintresse med administrativa uppgifter. God social kompetens och känsla för service är ett krav då arbetet innebär dagliga kontakter med både kunder och kollegor. Du är en flexibel och självgående person som har lätt för att samarbeta med andra. Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift dessutom behärskar du engelska. Du har förmåga att leverera och slutföra uppdrag i utsatt tid. God struktur, noggrannhet, stresstålighet samt helhetstänk är egenskaper som vi värdesätter mycket.
Publiceringsdatum2012-09-19Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning Tillträdesdag Enligt överenskommelse Heltid 0
ErsättningIndividuell lönesättning enligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-10
Ansökan skickas till:
Stadskontoret
Elisabeth Novakovic
Rådhuset 1
55189 Jönköping
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Ange följande referens när du ansöker: 12-04-0047
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPersonalledare Eva Rohnström, 036-10 25 33
Processledare Sylve Gunnarsson, 036-10 57 38
VISION Kenneth Axelsson, 036-10 56 44
FöretagStadskontoret
AdressStadskontoret
Rådhuset 1
55189 Jönköping
Jobbnummer 1344501
Observera att sista ansökningsdag har passerat.