Logistikkoordinator Till Trumpf
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Alingsås
2022-10-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistikkoordinator Till Trumpf" (publicerad 2022-10-26) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Alingsås,
Ale,
Härryda,
Lilla Edet,
Partille eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2022-10-25Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst sex månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos TRUMPF. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till TRUMPF.
Om företagetTRUMPF är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller verktygsmaskiner och laserteknik. Som ett oberoende familjeföretag erbjuder de dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. TRUMPF är i en expansiv fas och med dig ombord vill de driva på digitaliseringen av tillverkningsindustrin. Vår passion och kreativa drivkraft säkerställer att vi är en innovativ kraft - med över 14 000 anställda på över 70 platser över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Alingsås och kunderna finns i Sverige och Norge. Idag arbetar cirka 60 personer i verksamheten.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Logistikkoordinator tillhör du avdelningen Operations som består av fyra kompetenta kollegor. Avdelningen ansvarar för både intern och extern orderhantering och leverans av reservdelar till kund, samt serviceverktyg till tekniker som arbetar ute hos kund. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att försörja och vägleda kund och tekniker med fysiska leveranser inom kategorin förebyggande underhåll, och för teknikers planerade insatser hos kund. Du ansvarar för hela logistikkedjan, från orderhantering och inköp, till leverans ut till kunder och tekniker på fält. Därtill ansvarar du för priskontroller, transportbokningar, tulldokumentation för leveranser till Norge, lagerhantering, godsmottagning och leveransbevakning i systemet. Beställningar från tekniker och kunder kommer in via telefon, mejl och via ett ärendehanteringssystem. Vid start erbjuds du en gedigen introduktion och stöttning av teamet som har flera års erfarenhet.
• Ordermottagning, inköp och leveransbevakning
• Priskontroll, lagerhantering, och godsmottagning
• Transportbokning och tulldokumentation
• Pack/plock för utleverans
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Några års arbetslivserfarenhet inom logistik, lager, transport och/eller tullhantering
• Tidigare erfarenhet av kundkontakt
• God datorvana och meriterande med kunskap av affärssystem, såsom SAP
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, muntligt som skriftligt
Som person tar du ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, ser till att utförandet blir bra och säkerställer att allt blir slutfört i tid. Du håller alltid din deadline, och kan göra det eftersom du planerar ditt arbete noggrant och ber om hjälp när det behövs, men du kan också fatta bra beslut när det saknas underlag. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är också i en sådan roll som du trivs bäst. Därtill tycker du om att göra saker ordentligt och har en grundlig arbetsprocess så att inget lämnas ogjort, du dubbelkollar ditt arbete noggrant och din förmåga att skapa och hålla en struktur gör att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalitet. Slutligen uppskattar du att tillhöra ett team, och ställer alltid upp och stöttar andra. Du förstår att alla uppgifter är lika viktiga, stora som små.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Alingsås
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: orderadministratör, logistik, transport, lager, inköp, tullhantering, kundkontakt, SAP, affärssystem, ordermottagning, leverans, godsmottagning
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Noelle Gustafsson
noelle.gustafsson@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7106996
Observera att sista ansökningsdag har passerat.