Logistik- och transportassistent
Adecco Sweden AB / Företagsförsäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Prestigelös logistik/transportassistent sökes till kemiföretag!
Vill du ha en varierande arbetsdag där du förutom administration även kan delta i praktiska aktiviteter i samband med leverans? Vi på Adecco Office & HR har ett uthyrningsuppdrag på ca 5 månader i Rotebro för dig!
Hur ser din arbetsdag ut?
Arbetet innebär att du säkerställer leverans till kund. Du förbereder leveranssedel och godsdeklaration som föraren tillsammans med gods kommer att leverera till kunden. Du lägger in order i olika system, bl a i SAP. Förutom att du administrerar leveranssedlar, godsdeklaration och fraktsedlar för hela Sverige tar du även hand om leveranser utanför Sverige, bl a till EU-länder. Du behöver då även hantera proforma fakturor. Att boka transportmedel, oftast lastbilar hör också till dina sysslor.
Arbetet innebär mycket stor användning av Excel samt många kontakter via Lotus Notes e-post program, både på svenska och på engelska.
Vem trivs här?
Du som tidigare har jobbat med liknande arbetsuppgifter kommer att känna igen dig. Har du goda datorkunskaper och jobbat i olika affärssystem som SAP och Notus Lotes kommer du lätt in i rutinerna. Det är viktigt att du är prestigelös och inte har någonting emot att kavla upp ärmarna och hjälpa föraren med att lasta godset på bilen när tiden är knapp.
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag på ca 5 månader och ska tillsättas omgående. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden ch rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många innovativa mindre företag. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seÄr du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Cilla Orban på tel: 08-598 981 54 eller
cilla.orban@adecco.seVid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Publiceringsdatum2013-05-20Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCilla Orban 08-59898154
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
Jobbnummer 1558104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.