Logistics Operations Manager till Signode
ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gislaved,
Gnosjö,
Tranemo,
Värnamo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ValueOne AB i Gislaved,
Värnamo,
Ulricehamn,
Borås,
Jönköping eller i
hela Sverige Nu söker vi på ValueOne en Logistics Operations Manager till Signode. Är du en erfaren ledare inom logistik och lager med bakgrund i tillverkande industri som brinner för verksamhetsutveckling och förändring? Då kan Signode erbjuda dig en utmanande tjänst på en arbetsplats med ständig ambition att utvecklas och förbättras.
With over $2B in revenue, 80+ manufacturing facilities across 6 continents, and over 7,000 employees worldwide, Signode is a leading manufacturer of transit packaging consumables, tools, software, and equipment that optimize end-of line packaging operations and protect products in transit. Signode is a pioneer in the industrial packaging sector, and we have a long history of customer-focused innovations in materials, processes and automation technology that have revolutionized the sector. Our company produces strap, stretch and protective packaging, as well as the tools and equipment used to apply these bulk packaging materials. Our products are used to pack, bundle, unitize, protect and secure goods during warehousing and transit. We bring our extensive product portfolio together under hundreds of trusted brands to offer complete transit packaging solutions to our customers around the globe. The Signode business in Northern Europe contains in total 11 locations within manufacturing, sales office and wharehouses in Sweden, Denmark, Norway and Finland.
Om rollen
Som Logistic Operations Manager ansvarar du för det operativa och strategiska arbetet som rör Signodes lager, logistik, avrop och kundsupport på deras sex enheter i norra Europa. Du har det övergripande ansvaret för att utveckla respektive enhet men också samarbetet och synergierna mellan dessa. Rollen innebär personalansvar för ett 15-tal personer. Du rapporterar till Director Logistics Operations EMEA och sitter med i den nordiska ledningsgruppen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Aktivt driva och leda förbättringsarbete inom Logistics Operations Management Team samt stödja, utveckla och implementera centrala processer och flöden.Identifiera och utforma processer och implementera nödvändiga samt strategiska förbättringar inom ditt ansvarsområde för såväl respektive enhet som övergripande organisation.Utveckla, coacha och stödja personalen i din organisation genom att utvärdera nuvarande kompetens och fylla kompetensgap och på så sätt skapa förutsättningar för ett väl presterande team. Sätta lång- och kortsiktiga mål för både verksamhet och personal samt ta fram och utveckla relevanta KPI:er och metoder för uppföljning samt löpande följa upp och rapportera dessa.Aktivt arbeta med utveckling av organisationen för att ligga i framkant vad gäller kvalitet, miljö, hälsa och säkerhet.Ansvara för utveckling av respektive enhets strategiska och operationella förutsättningar vad gäller lokaler, inventarier, systemstöd och avtal.
Erfarenhet och kompetens
Du som söker tjänsten har eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande, alternativt motsvarande kunskaper och erfarenheter förvärvade genom arbete. Du har tidigare arbetat i en ledande position för en lager - eller logistikverksamhet och trivs i en föränderlig miljö där du får sätta förutsättningarna för både verksamhet och personal. Som ledare är du kommunikativ och tillämpar ett tydligt och inkluderande ledarskap samt har förmågan att skapa engagerade medarbetare.
Som person brinner du för verksamhetsutveckling och har drivkraften samt förmågan att planera för och göra verklighet av strategier. Vidare är du öppen, analytisk, lösningsorienterad och har lätt för att interagera med folk på olika organisatoriska nivåer.
Tjänsten kräver att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Kunskaper i MS Office och relevanta affärssystem är meriterande. Önskvärd placeringsort för tjänsten är i Burseryd. Nödvändiga resor ingår i rollen.
Publiceringsdatum2021-03-01Så ansöker duAnsökan och CV skickar du in via vår hemsida:
http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Marcus Ljung på telefon: 070 518 74 41.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagValueone AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "valueone1355".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Valueone AB (org.nr 556787-5264),
http://www.valueone.se Arbetsplats ValueOne AB
Jobbnummer 5600097
Observera att sista ansökningsdag har passerat.