Logistics Coordinator till AstraZeneca
Poolia Stockholm AB / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Stockholm AB i Södertälje,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka,
Huddinge eller i
hela Sverige Till AstraZeneca i Södertälje söker vi nu en Logistic Coordinator till funktionen Outbound inom Sourcing & Supply, Sweden Operations. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med uppstart i januari 2019 och förväntas pågå till september 2019. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Din spelplan
Du är en viktig del i värdekedjan ut till kund där du som Logistic Coordinator ansvarar dels för order management processen och dels för att utleveranser av läkemedel kommer fram till kund i rätt tid och med rätt dokumentation. Du är länken mellan våra kunder och våra interna funktioner. Vi samarbetar med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Externt fungerar du som koordinator mot våra speditörer och agenter. Vi har starkt fokus inom AstraZeneca att jobba med Lean och vi jobbar för att vårt arbete också ska genomsyras av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag.
Din roll
Som Logistic Coordinator ansvarar du självständigt för orderhanteringen och skeppningarna till ett antal exportmarknader. Du kommunicerar dagligen i varuförsörjningsfrågor via mail, telefon och Skype. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Utförandet av arbetsuppgifterna ska ovillkorligen följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca.
Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar.
Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt.
Vi förutsätter
Du har stor erfarenhet av kundservice och logistik samt av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer. Lämplig utbildningsnivå är Universitets/Högskole-utbildning med inriktning på supply chain, logistik, exportadministration, spedition eller annan serviceindustri. Du har god kommunikationsförmåga, ett krav är att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.
Framgångsfaktorer
Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Sex månader eller mera
Publiceringsdatum2018-11-27ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 52056
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Stockholm AB
AdressPoolia Stockholm AB
Kungsgatan 57 A
10124 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57 A
Jobbnummer 4482239
Observera att sista ansökningsdag har passerat.