Logica söker erfaren affärscontroller till nytt team

Inhouse AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Inhouse AB

Om kunden / About the Client
Logica är ett ledande internationellt IT-tjänsteföretag med 41 000 medarbetare, varav 5 200 i Sverige. Logica erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, systemintegration och outsourcing till sina kunder runt om i världen, inkluderande många av Europas största företag och organisationer. Logica skapar värde genom att integrera människor, affärsverksamhet och IT. Med långsiktiga samarbeten och djup verksamhetsinsikt skapar de innovativa lösningar för sina kunders affärsbehov.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Du kommer att ingå i ett nytt team av controllers som är under uppbyggnad och som har i uppgift att delta i offertarbetet kring lösningsförslag till nya eller existerande kunder. Syftet med rollen i detta arbete är att säkerställa lönsamheten i affärerna samt identifiera, värdera och hantera finansiella risker. Stor vikt läggs därför vid att du kan förstå och se kopplingen mellan siffrorna och affären. Arbetsuppgifterna kommer att bestå av;

• Ansvara för affärskalkylen i kundoffertarbetet
• Bygga upp en lönsamhetskalkyl med hänsyn till kundens prisförfrågan samt till finansiella parametrar
• Sammanfatta, verifiera samt ifrågasätta kostnader
• Identifiera risker (projekt- samt avtalsrisker)
• Verifiera Logicas finansiella policy och riktlinjer
• Presenterar kalkyler och om möjligt olika finansiella lösningar, samt delta i finansiella diskussioner gällande offerten
• Vid mindre offerter finns du tillgänglig som kalkyleringsstöd vad gäller verktyg, metodik, finansiella policyn och riktlinjer, samt övriga finansiella frågor

Du kommer att rapportera till chefen för Commercial Finance och placeringsort är Nacka Strand där man sitter i fina lokaler med utsikt över Stockholms inlopp

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har 1-5 års arbetslivserfarenhet som controller, gärna från liknande bolag eller annan tjänsteintensiv bransch. Du ska ha kunskap inom kostnads- och intäktskalkylering samt arbetat med prissättnings- och kalkyleringsmodeller. Vidare ser vi att du har civilekonomexamen eller motsvarande, gärna med finansiell inriktning samt har utmärkta MS Excel kunskaper. Du bör vara analytisk, proaktiv samt lösningsorienterad. Då stor del av arbetet är på engelska bör du vara flytande i engelska i tal och skrift.

Övrigt / Other
Tjänsten är på heltid med start omgående.

Om du tycker att rollen låter intressant, fyll i ansökan och bifoga ditt CV inkl. personligt brev via länken nedan. Intervjuer sker löpande. För frågor om tjänsten, kontakta Andreas Bladh

Publiceringsdatum
2012-02-17

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-03-08
Ange följande referens när du ansöker: 393
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Bladh, andreas.bladh@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Jobbnummer
1161575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: