Löderups hemtjänst söker undersköterskor!
Ystad kommun / Undersköterskejobb / Ystad
2023-03-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löderups hemtjänst söker undersköterskor!" (publicerad 2023-04-19) ⬅️
Visa alla undersköterskejobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ystad kommun i Ystad Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden.
Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg.
Publiceringsdatum2023-03-03ArbetsuppgifterVi söker dig som har ett genuint intresse av omvårdnadsarbete och vill bli en del av hemtjänstgruppen i Löderup.
Arbetet består av omvårdnadsarbete som är anpassat efter individen. Du ska tillgodose brukarens individuella behov av omsorg och service i det egna hemmet utifrån beviljat biståndsbeslut, enligt socialtjänstlagen. Du kommer att utföra vissa hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering från sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut.
Du arbetar självständigt men har en god samarbetsförmåga och deltar aktivt i teamarbetet. I ditt arbete ingår löpande dokumentation och ansvar för genomförandeplaner.
Tunga lyft samt ensamarbete förekommer.
Som anställd hos oss är Du basen för den kvalitet och utveckling som kännetecknar vården och omsorgen i Ystads Kommun.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad undersköterska eller har en utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete inom äldreomsorg.
Du ska ha en professionell inställning, vara lyhörd, ansvarstagande och serviceinriktad. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta samt ser utveckling och nya förutsättningar som en positiv utmaning. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet för tjänsterna. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Bor du inte i närområdet till Löderup så måste du har körkort och bil för att kunna ta dig till arbetet. För arbete inom hemtjänsten är körkort är ett krav. Tunga lyft och ensamarbete förekommer.
Vi tillämpar löpande rekrytering. Detta innebär att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi ingår i heltid som rättighet, vilket innebär att våra tjänster är annonserade på 100%. Skulle du som söker önska en lägre tjänstgöring kan du ansöka om tjänstledigt ner till 70%.
ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.
Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.
Ersättning Månadslön FÖRMÅNER Friskvård
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23-57".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ystad kommun (org.nr 212000-1181)
Arbetsplats Ystads kommun, Social omsorgsförvaltningen
Kontakt Rekryteringsspecialist
Nathalie Håkansson
nathalie.hakansson@ystad.se 0411-577427 Jobbnummer 7509211
Observera att sista ansökningsdag har passerat.