Linklaters söker receptionist i Stockholm
Linklaters Advokatbyrå AB / Receptionistjobb / Stockholm
2022-05-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Linklaters söker receptionist i Stockholm" (publicerad 2023-08-07) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linklaters Advokatbyrå AB i Stockholm Publiceringsdatum2022-05-05Om företagetLinklaters lämnar juridiska råd till världens ledande företag, finansiella institutioner och organisationer. Med 30 kontor i alla stora affärs- och finanscentra levererar Linklaters en unik service till klienter i hela världen. Linklaters är den enda ledande globala advokatbyrån med lokal närvaro i Norden. Läs mer om Linklaters på
www.linklaters.com.Dina arbetsuppgifterSom receptionist kommer du att vara byråns ansikte utåt mot klienter samt internt mot personalen. Du får ett brett ansvar där det ingår arbete i konferensavdelningen, receptionen samt telefonväxeln. I rollen ingår även administrativa uppgifter såsom fakturahantering, resebokningar etc.
Arbetsuppgifterna innefattar t.ex.:
Välkomna besökare
Servering av luncher/middagar
Hantera konferensrumsbokningar
Ställa i ordning konferensrum inkl. teknisk utrustning
Hantera kontorets resebokningar och växel
Planering och utförande av interna och externa evenemang
Inköp
Administration
Vem är du?
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning. Det är meriterande om du har arbetserfarenhet av service, gärna inom hotell- och restaurangbranschen. Det är även meriterande om du tidigare har arbetat i en reception och konferens samt om du har erfarenhet av administrativt arbete. Du ska behärska engelska väl i tal och skrift liksom ha en god vana i Officepaketet. Linklaters använder sig av IP-telefoni så erfarenhet från IP-telefoniväxel är meriterande.
Som person är du utåtriktad, professionell i ditt bemötande och serviceinriktad. Du arbetar självgående, men också som ett team tillsammans med dina kollegor. Du kan prioritera, är ordningsam och en god kommunikatör. Du har lätt för att anpassa dig till olika situationer och ser till att arbetet sker på ett smidigt och snabbt sätt. Du ska även vara noggrann och initiativtagande. Med tanke på företagets verksamhet är det viktigt med integritet och känsla för sekretess.
Vårt erbjudande
Din arbetsplats kommer vara i ljusa och nyrenoverade lokaler beläget i centrala Stockholm. På kontoret råder det en familjär stämning med ca 65 anställda. Linklaters värnar om sina anställda och erbjuder många förmåner som till exempel subventionerade luncher i vår in-house bistro och generöst friskvårdsbidrag. Utöver det erbjuds du givetvis också ett stimulerande och utvecklande arbetsklimat.
Arbetet är på heltid med start omgående. Tjänsten är tills vidare med sex månader provanställning.
Sök tjänsten genom denna sidan och bifoga däri ditt CV, personliga brev och eventuella övriga handlingar som du vill inkludera i din ansökan. Urvalsprocessen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Eleonore Häger, HR Manager.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressLinklaters Advokatbyrå AB
Regeringsgatan 67
11156 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Linklaters Advokatbyrå AB (org.nr 556614-4456)
Regeringsgatan 67 (
visa karta)
111 56 STOCKHOLM
Kontakt HR Manager
Eleonore Häger
eleonore.hager@linklaters.com 08-665 66 07 Jobbnummer 6610511
Observera att sista ansökningsdag har passerat.