Leverantörsreskontra
Arriva Skandinavien / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Skandinavien i Malmö,
Halmstad,
Jönköping,
Ekerö,
Stockholm eller i
hela Sverige ARRIVA Skandinavien bedriver verksamhet i Sverige och Danmark. Vi växer i Sverige där vi framgångsrikt har vunnit ett flertal anbud och utökar vår kollektivtrafik på flera håll.
ARRIVA Skandinavien söker nu en medarbetare till leverantörsreskontra med stationering på vårt skandinaviska huvudkontor i Kastrup.
Som medarbetare i leverantörsreskontra tar du del i hela processen kring hantering och betalning av fakturor vilket innebär öppning av post, scanning av fakturor, bokföring, betalningar, leverantörsavstämningar och arkivering för såväl danska som svenska verksamheter samt arbeta med att upprätthålla och utveckla de IT-system och processer som vi arbetar i. Vår ekonomifunktion är centraliserad och vår nya medarbetare kommer att ha delansvar för våra svenska leverantörer, det är därför viktigt att du känner till de svenska lagar och regler som gäller på området samt gärna ha kännedom om de danska reglerna. Du kommer att bli en del av ett team om 8 personer varav en arbetar mot svenska verksamheter.
Du har utbildning inom ekonomi & erfarenhet från leverantörsreskontra.
Vi söker dig med utbildning inom ekonomi men främst med dokumenterad erfarenhet från arbete med leverantörsreskontra, framförallt kännedom om lagar och regler samt leverantörsavstämningar. Du är duktig på Word och Excel och gärna med erfarenhet från Concorde XAL, som är vårt ekonomisystem samt Workflow som är vårt scanningsystem. Eftersom att vi dagligen arbetar i flera system, får du gärna ha intresse och förståelse för filhantering, interfaces och datakörningar. På kontoret arbetar både svenskar och danskar och det är ett krav att du kan förstå danska.
Du är en öppen, självständig & positiv eldsjäl
Som person är du glad och positiv. Du är självgående och kan själv prioritera i uppgifterna. Du ingår som en del av ett team men med ett eget ansvarsområde, det ställer krav på dig att både kunna sätta och nå dina egna mål såväl som att aktivt arbeta mot teamets mål. Arriva kan erbjuda dig plats i en verksamhet med stor förändringstakt där det finns utrymme för egna initiativ och där du själv planerar din tid.
Frågor & ansökan
Har du frågor eller funderingar kring arbetet som medarbetare på leverantörsreskontra för ARRIVA är du välkommen att kontakta Janne Nielsen, teamledare för kreditorgruppen på tel +45 7230 2554. Vill du veta mer om vår verksamhet, besök
www.arriva.dk eller
www.arriva.seSkicka din ansökan med CV, snarast möjligt då vi löpande håller intervjusamtal. Senast den 21 juli vill vi ha ansökan sänt med e-post till
jobbansokan@arriva.se , alternativt per post till:
ARRIVA Skandinavien
Att: Niklas Bergman
Skøjtevej 26
DK-2770 Kastrup
Danmark
Publiceringsdatum2008-07-03Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid/Tillsvidare
ErsättningFast lön
Enligt avtal
Så ansöker duMärk din ansökan med "Levarantörsreskontra Arriva".
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan@arriva.seKontaktJanne Nielsen, +45 7230 2554
FöretagARRIVA SKANDINAVIEN
AdressARRIVA SKANDINAVIEN
Strömgatan 3
21225 Malmö
Jobbnummer 263934
Observera att sista ansökningsdag har passerat.