Leveransplanerare till stort byggprojekt i Göteborg - Svensk Byg

Svensk Bygglogistik AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svensk Bygglogistik AB i Göteborg, Mölndal, Skövde, Strömstad, Helsingborg eller i hela Sverige

Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?

Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet: www.bygglogistik.se

Svensk Bygglogistik AB i Göteborg söker nu en Leveransplanerare som vill vara med och starta upp och ansvara för vår nyupprättade bygglogistikentreprenad ute på ett stort pågående byggprojekt i Göteborg.

Publiceringsdatum
2019-11-10

Dina arbetsuppgifter
Som Leveransplanerare är det du som säkerställer- och ansvarar för transportvägar och ytor ute på- och i nära anslutning till byggarbetsplatsen samt samordnar och medverkar vid byggets APD- och logistikmöten. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du "rekar" och för en aktiv dialog med involverade personer och företag för att få bygglogistikplaneringen att verkligen fungera även i verkligheten.

Leveransplaneraren är den som administrerar vårt egenutvecklade logistik- och planeringssystem LogNet ute på bygget. I LogNet bokar du transporter, granskar bokningar, bokar resurser (truckar, kranar etc.) och gör uppföljning och sammanställning av statistik löpande. Allt i syfte för att få bästa tänkbara effektivitet och säkerhet avseende transporter in- och ut från bygget. Det är även du som introducerar och utbildar alla användare i systemet, så som vår kunds olika användare samt alla UEs.

Som Leveransplanerare är det du som arbetsbereder, planerar och avropar så väl personal som lossningsresurser men även lämnar över relevant information och underlag så att våra intransporter av material som sker icke dagtid via vårt dotterbolag, kan ske så effektivt och säkert som möjligt. Till din hjälp och stöttning i denna del av vår affär har du företagets Intransportansvarig.

För att lyckas i rollen:

Som person har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att följa fungerande rutiner som ligger till grund för vår optimering av logistikflödena inne på byggområdet. Planering, administration, kommunikation samt uppföljningar utgör större delen av din vardag. Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt vara med vid logistikmöten, bör du trivas med att kunna samordna och förmedla relevant information till den/de som behöver den för att flödet skall kunna löpa på så bra som möjligt. Detta kräver att du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer.

Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.

Du som säker har tidigare arbetslivserfarenhet kopplat till logistik, transportflöden eller bygg och vill nu fokusera på frågor som anammar ett logistik-tänk i byggbranschen - bygglogistik helt enkelt. Vi ser vidare att du har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden.

Vi erbjuder:

Vi erbjuder, utöver att få verka i ett innovativt företag som vill förändra byggbranschen, en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.

Vi på Svensk Bygglogistik eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Så ansöker du
Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Sista ansökningsdag är den 25 november 2019.

Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-chef Pierre Nyberg, 072 571 03 67.

Tillträde och lön enligt överenskommelse. För rätt person kan tillsättning dock komma att ske i princip omgående.

För mer information om vår verksamhet: www.bygglogistik.se .

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svensk Bygglogistik AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svensk Bygglogistik AB (org.nr 556542-5104)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
4948878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svensk Bygglogistik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svensk Bygglogistik AB: