Leveransansvarig för PC-arbetsplats, Solna
Skatteverket / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Vill du vara med och påverka framtidens attraktiva PC-arbetsplats för Skatteverket och Kronofogden?
Dina arbetsuppgifter som leveransansvarig för PC-arbetsplats
innebär att du ansvarar för hela leveransen av alla PC-arbetsplatser, gällande hårdvara, till Skatteverket och Kronofogden. Du är vår representant gentemot både leverantörer och myndighet och du följer aktivt upp leveranserna samt återrapporterar till beställare.
Du kommer att arbeta nära Skatteverkets och Kronofogdens beställare, tjänste- och förvaltningsansvariga. Du deltar i projektarbeten inom tjänsteutveckling, IT-utveckling samt vid upphandling av leveransavtal. Du ansvarar för att ta fram budgetunderlag samt gör prognoser och avvikelserapporter.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som har
• högskoleexamen med inriktning mot IT, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• relevant erfarenhet av arbete med leverantörer av PC-arbetsplatser i ett stort företag eller myndighet
• relevant erfarenhet av att fatta beslut, arbeta med prognoser, budgetera och ta fram strategier
• mycket god samarbetsförmåga och är lyhörd mot såväl leverantör som verksamhet
• mycket god initiativ- och handlingsförmåga
• mycket god kommunikationsförmåga
• ett support- och kundorienterat förhållningssätt
• kapacitet att ha mycket på gång samtidigt.
Det är meriterande om du har ovan nämnda arbetlivserfarenhet från en statlig myndighet. Meriterande är också kunskaper om lagen om offentlig upphandling samt erfarenhet av PM3. Har du en ITIL Foundation-certifiering ser vi det också som en merit.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare, provanställning kan komma att tillämpas.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-08-07Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Ranhem, sektionschef 010-574 86 46
Susanne O'Konor, Facklig kontaktperson SACO 010-5748555
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Helene Hedin, HR-konsult 010-5748297
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1619181
Observera att sista ansökningsdag har passerat.