Leveransadministratör
FMR Rekrytering och Bemanning AB / Butikssäljarjobb / Malmö
2017-08-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Leveransadministratör" (publicerad 2017-11-03) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos FMR Rekrytering och Bemanning AB i Malmö,
Lund,
Landskrona,
Helsingborg,
Ystad eller i
hela Sverige KVD är Nordens ledande marknadsplats för förmedling av begagnade bilar, maskiner och tunga fordon. Vi erbjuder helhetslösningar för förmedling av varor av högre värde och vår webbplats kvd.se har 200 000 unika besökare varje vecka. I KVD-koncernen ingår även Sveriges största värderingssajt bilpriser.se där 1,2 miljoner värderingar görs varje månad. Idag är vi runt 180 anställda och finns med flertalet anläggningar och inlämningsombud i Sverige samt i Oslo. Arbetet på KVD genomsyras av våra värderingar; nytänkande, omtänksamma, drivande och enkla. Läs mer på
www.kvd.seKVD är ett tillväxtföretag med stort fokus på att nå och skapa resultat, tillsammans. Nu söker vi Leveransadministratör till vår kunds leveransavdelning med placering på anläggningen i Malmö. Tjänsten är en uthyrning på 6 månader där du blir anställd av oss med stor möjlighet till fortsatt anställning hos vår kund.
Våra leveransavdelningar ansvarar för direktkontakt med våra kunder som besöker våra anläggningar. Till leveransen kommer auktionsvinnare för att provköra, betala och hämta ut de objekt de köpt via auktion på kvd.se samt de kunder som skall lämna in sina objekt till försäljning. Vid leveransen har vi möjlighet att hjälpa dessa kunder med att teckna försäkringar, finansieringslösningar och garantier, samt hjälpa till med praktiska frågor som ägarbyten och omregistreringar.
Din roll som leveransadministratör innefattar till stor del kundmottagning, både via telefon och mail samt via besök i butiken. Du är den första personen som kunden kommer i kontakt med därför är det viktigt att göra ett gott första intryck. Det är en bred roll där kunderna avser både köpare och säljare av bilar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Att ha kontakten med köparen efter avslutad auktion.
• Mottagning av inkomna objekt från uppdragsgivare och privatbils säljare som fysiskt besöker våra anläggningar.
• Genomföra fysiska möten med köpare på ett situation och behovsanpassat sätt.
• Kontakt med köpare via telefon och mail efter avslutade auktioner för försäljning av tilläggstjänster samt bokning av tid för leverans.
• Förbereda objekt för leverans enligt checklistor samt framkörning.
• Administration runt köpet samt uppföljning efter köp: Betalning/Kvitto, Ägarbytet, Kassalogg, Leasingspärrar.
• Förbereda och närvara på visningar.
Publiceringsdatum2017-08-18Dina personliga egenskaper• Affärsmässig och serviceinriktad med hög ansvarskänsla
• Strukturerad, ordningssam och stresstålig
• Flexibel och lösningsorienterad
• Förstår vikten av att hålla dead-lines
• Driven och engagerad
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift både internt och externt
• Uppträda korrekt och oberoende mot våra köpare
• God samarbetsförmåga
Kompetenser• Gymnasiekompetens
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet av kommunikation med kunder via telefon, mail och fysiska möten
• Erfarenhet av försäljning
• Datorvana
• Gärna bilintresse
Så ansöker duTycker du att det låter intressant? Skicka då in din ansökan omgående! Urvalet sker löpande och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittat lämplig person. Har du frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Kajsa Littorin på 0706-89 90 51.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFMR Rekrytering och Bemanning AB
AdressFMR Rekrytering och Bemanning AB
Vasaplatsen 8
41134 Göteborg
KontorsadressVasaplatsen 8
Jobbnummer 3649349
Observera att sista ansökningsdag har passerat.