Legitimerad Fysioterapeut/sjukgymnast
Uppsala kommun / Sjukgymnastjobb / Uppsala
2015-06-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Legitimerad Fysioterapeut/sjukgymnast" (publicerad 2020-07-24) ⬅️
Visa alla sjukgymnastjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Hälso- sjukvård- och utvecklingsenheten (HSU) Vård & omsorg
HSU-Enheten inom Vård & omsorg ingår i Kvalitets- och miljöstaben som ansvarar övergripande för kvalitets- och miljöutveckling inom hela Vård & omsorgs förvaltningen inom Uppsala kommun.
Inom HSU- Enheten arbetar ca 40 legitimerade personal i tre olika team bestående av sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter/sjukgymnaster som tillsammans ansvarar för att trygga hälso- och sjukvården inom tre affärsområden.
Nu söker vi tre fysioterapeuter/sjuksgymnaster i teamet som erbjuder hälso- och sjukvårdsinsatser till affärsområde Assistans och Socialpsykatri.
Nuvarande fysioterapeuter/sjuksgymnaster går till föräldrar- och studieledighet.
Som första kommun i landet arbetar vi efter ett ISO-certifierat ledningssystem inom hela området vård och omsorg.
En ISO-certifiering helt utan anmärkning visar hur högt vi värderar kvalitet i alla led och hos oss finns spetskompetens inom många områden. I allt vi gör vägleds vi av vår etiska kod och för oss finns en självklar regel: Ett genuint intresse för människor
Publiceringsdatum2015-06-04Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå i ett team av sjuksköterskor, arbetsterapeuter och sjukgymnaster som tillsammans ansvarar för att trygga hälso- och sjukvården, utbilda och handleda personal samt ha kontakt med kundens kontaktnät utifrån Din kompetens som fysioterapuet/sjukgymnast..
Arbetet innebär ett nära samarbete med enhetschefer och medarbetare i de olika verksamheterna.
KvalifikationerLegitimerad fysioterapeut/sjuksgymnast. Du ska ha god samarbetsförmåga och ha lätt för att arbeta i team med andra yrkesgrupper. Verksamhetskännedom, kunskap om neurologiska sjukdomar och psykiatrisk ohälsa samt att du har genomgått förskrivarutbildningar i Uppsala kommun är mycket meriterande.
Även erfarenhet av kunder med LSS-beslut samt erfarenhet av att handleda studenter (och kunskap om Uppsala kommuns organisation) är meriterande.
Arbetet kräver att du har förmåga att göra egna bedömningar och fatta beslut. Förmåga att arbeta självständigt och kunna strukturera ditt arbete, ha god kommunikativ förmåga, goda kunskaper i svenskt tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Datavana och körkort är ett krav.
Anställning kan ske först efter uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.
Upplysningar
OBS! Vi har inför varje annonsering av en tjänst tagit beslut om var vi annonserar, vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal från säljare som erbjuder annonserings- och rekryteringshjälp till alla nedanstående upplysningslämnare.
Verksamhetschefer Mitra Jalili 018-727 56 50 och Irja Gudmundsson 018-727 56 56
Fysioterapeuter: Li Christensen ( Assistans) 018-727 84 81 och Rickard Persson (Psykiatri) 018-727 84 82
Facklig företrädare: Ewa Larsson LSR 018-727 56 04
Har du frågor gällande registrering av din ansökan kontakta HR Center 018-727 11 80.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
"I Uppsala kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet och ta till vara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten".
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Visstid 6 månader - ett år. 100%. Tillträde enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-30
Ange följande referens när du ansöker: SUV-2015-0621
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
HR Center
75375 Uppsala
KontorsadressKungsängsvägen 27
Jobbnummer 2324399
Observera att sista ansökningsdag har passerat.