Ledningskoordinator
Länsförsäkringar Kalmar län / Receptionistjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar Kalmar län i Kalmar,
Borgholm,
Nybro,
Torsås,
Emmaboda eller i
hela Sverige När du jobbar hos oss på Länsförsäkringar Kalmar län blir du omedelbart en del av en stark, positiv kraft i vårt lokalsamhälle. Du får tillgång till alla resurser som du kan förvänta dig av en modern, nytänkande och omtänksam arbetsgivare. Vår vardag präglas av samarbete, gemenskap och glädje. Men det finns också något annat som genomsyrar hur vi tänker och agerar. Eftersom vi ägs av våra kunder har vi aldrig några kortsiktiga vinstintressen, utan har alltid våra kunders långsiktiga bästa som enda mål. Vi tror helt enkelt på det vi gör och är måna om att du som jobbar hos ska trivas och utvecklas både inom yrket och som människa.
Om jobbet
I jobbet som ledningskoordinator kommer du att assistera och koordinera administrativa uppgifter för bolagets VD och övriga företagsledningen. Vi erbjuder dig en självständig och varierande tjänst.
Du ska på ett professionellt sätt planera möten och säkerställa att de kan genomföras som planerat. Vid dessa möten skriver du protokoll, vilket innebär att du måste vara bra på att sammanfatta och kommunicera i tal och skrift.
I rollen ansvarar du för planering och praktiskt genomförande av till exempel styrelsemöten, bolagsstämma och fullmäktigeval. Dessutom tar du fram olika typer av underlag och bistår ledningen med administrativt stöd. Andra arbetsuppgifter kan vara att koordinera konferensresor eller kundträffar.
Du kommer att ingå i vår VD-stab som består av fyra medarbetare med olika roller. Som medarbetare kommer du också att få bidra till hela avdelningens utveckling och måluppfyllelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kalmar. Tillträde enligt överenskommelse.
Vem är du?
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av en liknande roll som ledningskoordinator sedan tidigare. Du ska ha jobbat flera år med koordinerande och administrativa arbetsuppgifter.
Du kan hantera Microsoft Officepaket på ett effektivt sätt i arbetet. Vidare är du en god kommunikatör och kommunicerar på svenska och engelska, i tal och skrift. Din erfarenhet har gjort dig trygg i rollen och du tar själv egna beslut och är proaktiv i din roll.
Du har en hög integritet och är bra på hantera olika typer av information på ett förtroendeingivande sätt. Du är strukturerad och kan organisera och planera ditt arbete. Du är flexibel och kan anpassa dig till förändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar.
Som person är du engagerad, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du klarar av att arbeta parallellt med olika arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen har du mycket god förmåga att arbeta självständigt och att vara "steget före" är naturligt för dig. Du har ett sinne för detaljer och förmågan att anpassa ditt stöd efter behov och situation. Du är en lagspelare med positiv och prestigelös attityd som gärna tar sig an stora som små arbetsuppgifter.
Mer information och ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan senast 31 mars. Vill du ha mer information om tjänsten kan du kontakta:
Martin Brigenheim, chef VD-stab, 0480-691 91
Åsa Eriksson, facklig representant, 0480-693 10
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-03-18ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartin Brigenheim 048069191
FöretagLänsförsäkringar Kalmar län
AdressLänsförsäkringar Kalmar län
Norra Långgatan 17
39127 Kalmar län
KontorsadressNorra Långgatan 17
Jobbnummer 4673088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.