Ledningsadministratör Kvinnosjukvården Falu lasarett
Landstinget Dalarna / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Välkommen till Landstinget Dalarna! Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där vår ambition är att göra skillnad för många människor.
Landstinget Dalarna är länets största arbetsgivare med över 8 800 medarbetare inom en mängd olika yrkesområden. Vi bedriver hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning, samt ansvarar för kollektivtrafiken i länet. Efter årsskiftet blir vi en länsregion med utökat uppdrag och som nya Region Dalarna kommer vi att fortsätta arbetet med att utveckla vårt län för framtiden.
En av våra klinikassistenter på Kvinnokliniken går vidare till annan tjänst, och vi söker därför en ersättare.
ARBETSBESKRIVNING
Som ledningsadministratör arbetar du nära verksamhetschefen, och övriga chefer inom Kvinnosjukvården, där du tillhör verksamhetens stab.
Inom staben fördelas arbetsuppgifter utifrån kunskap och arbetsbelastning.
Du handlägger ärenden som rör patientsäkerhet, förbättringsförslag och personaladministration. I samarbete med den administrativa och den medicinska ledningen ser du till att vårt intranät och våra personal- respektive patientadministrativa system fungerar väl.
Andra exempel på arbetsuppgifter:
• publicera och organisera våra vårdprogram och annan information på aktuella hemsidor
• assistera och dokumentera vid möten
• hjälpa till att ta fram olika former av trycksaker, statistik och redovisning
• diariehantering
• via diagram, grafer eller på annat sätt hjälpa ledningen visualisera fakta om vår verksamhet för medarbetare, chefer och politiker
• bidra till analyser inom ekonomi och verksamhetsutveckling
• administrativ introduktion hos staben för nyanställda läkare
• löpande problemlösning för läkare och chefer
KVALIFIKATIONER
Publiceringsdatum2018-12-06KvalifikationerLägst gymnasieutbildning, gärna med relevant eftergymnasial utbildning.
Goda kunskaper i vanliga officeprogram, samt erfarenheter av web-publicering.
Du har intresse av IT-utvecklingsfrågor ur ett användarperspektiv, och är både kommunikativ och pedagogisk. Du skall kunna uttrycka dig väl på svenska.
Meriterande:
Erfarenhet från analys- och statistikredovisning. Produktionsplanering och simulering av verksamhetsflöden.
Erfarenhet från landstinget Dalarnas eller annan organisations personaladministrativa system, liksom erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvård.
Dina personliga egenskaperVi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du skall ha en hög grad av servicekänsla och problemlösningsförmåga och trivas med att hålla många bollar i luften. Du är noggrann och ansvarstagande och trivs med och klarar av ett arbetstempo som tidvis är högt.
Du kan tänka dig att arbeta såväl med avancerade uppdrag som att vara klinikens fixare och allt-i-allo. Ingen arbetsuppgift känns för stor eller för liten.
Landstinget Dalarnas uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Vi ansvarar även för kollektivtrafiken i länet. Till dessa verksamheter behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Vi är, som Dalarnas största arbetsgivare, en viktig del av utvecklingen i länet.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-20
Ange följande referens när du ansöker: 50:2018:1193
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgneta Romin
agneta.romin@ltdalarna.se 023-491155
FöretagLANDSTINGET DALARNA
AdressLANDSTINGET DALARNA
Box 712
79129 Falun
KontorsadressLandstingshuset, Vasagatan 27, Falun
Jobbnummer 4495911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.