Ledigt jobb, Support Analyst till Älmhult
Experis IT / Supportteknikerjobb / Älmhult
2018-08-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledigt jobb, Support Analyst till Älmhult" (publicerad 2018-10-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Älmhult,
Osby,
Ljungby,
Markaryd,
Olofström eller i
hela Sverige På detta lediga jobb får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö och ge högkvalificerad support till företagets medarbetare runt om i världen. Du kommer bli en del av ett kompetent och engagerat team som lägger stort fokus på arbetsglädje. På detta lediga jobb som Support Analyst får du chansen att arbeta med användarsupport/IT-support i en servicedeskmiljö och hjälpa kollegor och användare med deras IT relaterade problem. Ditt team strävar efter att ge bästa möjliga service, således ges du möjlighet att supportera användarna på deras modersmål och därmed använda dina olika språkkunskaper.
Vem söker vi?
Till detta lediga jobb söker vi dig med intresse för och gärna erfarenhet av användarsupport, IT support eller servicedesk arbete. Din personlighet är viktig och vi ser gärna att du är framåt som person person och bra på att ta initiativ till såväl tekniska lösningar som sociala kontakter. Du är en prestigelös och ansvarsfull kollega som hanterar alla typer av ärenden på samma engagerade och lösningsorienterade sätt. Vi ser att du har en god känsla för service och kundkommunikation.
Hur ser en dag ut som Support Analyst?
* Du får ta emot och ta ansvar för supportärenden som kommer in genom företagets olika kanaler.
* Du kommer registrera, analysera, prioritera och lösa alla inkomna ärenden. Detta tillsammans med dina kollegor i teamet.
* Du överblickar alla supportärenden och håller slutanvändaren informerad om processen. Därmed blir du en viktig spelare som fungerar som spindeln i nätet.
* Du kommer stötta nyckelanvändare via telefon och e-post.
* Du kommunicerar ärendena med kollegor på IT avdelningen.
Vi ser att du har följande erfarenhet och egenskaper:
* Du uttrycker dig mycket väl på Svenska OCH Engelska.
* Du gillar att ta ansvar och är strukturerad i ditt arbete.
* Du är proaktiv och serviceinriktad som person.
* Du är uppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team.
* Du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
* Du är öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot.
* Du har ett stort IT intresse.
* Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IT support via mail eller telefon.
Publiceringsdatum2018-08-13Så ansöker duUrvalet sker löpande och vi avslutar processen så fort vi hittat rätt kandidat. Vid frågor om tjänsten kontakta Emmie Raselius 072-200 29 56 eller på Experis IT. Du ansöker till tjänsten endast via registrerad eller bifogad CV på
www.experis.se.Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-24
Ange följande referens när du ansöker: 47879
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEllen Hedvall
Ellen.Hedvall@se.experis.comFöretagExperis It
AdressExperis It
34336
34336 0765
KontorsadressKöpmangatan 1
Jobbnummer 4285758
Observera att sista ansökningsdag har passerat.