Ledig tjänst som kommersiellt affärsstöd
Experis AB / Butikssäljarjobb / Norrköping
2018-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledig tjänst som kommersiellt affärsstöd" (publicerad 2018-01-22) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Vi söker omgående en person till rollen som kommersiellt affärsstöd med placering i Finspång.
Uppdraget är löpande och avser starta omgående med konsultanställning hos Experis.
Som kommersiellt affärstöd kommer du ha en aktiv del i uppföljning av orderkonstruktion/planering och offertarbete med kontakter i Finspång och runt om i världen på daglig basis.
Orderkonstruktionsprocessen sträcker sig från stöttning i säljprocessen till komplett levererade projektöverlämnade till kund. Ditt fokus kommer att vara att stötta den lokala ledningsgruppen för leveransorganisationen med sammanställningar av olika nyckeltal och global rapportering.
Tjänsten innebär i huvudsak att stödja lokal och global ledningsgrupp med uppföljning och analys av befintliga nyckeltal och skapande och uppföljning av nya nyckeltal. Stöttningen gäller även lokala nyckeltal inom alla de avdelningar som rapporterar till ledningsgruppen; Order konstruktion, Order Management och Säljapplikation.
Publiceringsdatum2018-01-19Dina arbetsuppgifterOrderkonstruktionsprocessen sträcker sig från stöttning i säljprocessen till komplett levererade projektöverlämnade till kund. Ditt fokus kommer att vara att stötta den lokala ledningsgruppen för leveransorganisationen med sammanställningar av olika nyckeltal och global rapportering.
Tjänsten innebär i huvudsak att stödja lokal och global ledningsgrupp med uppföljning och analys av befintliga nyckeltal och skapande och uppföljning av nya nyckeltal. Stöttningen gäller även lokala nyckeltal inom alla de avdelningar som rapporterar till ledningsgruppen; Order konstruktion, Order Management och Säljapplikation.
Tjänsten innebär att:
* Nyckeltalen för leveransprocessen omfattar bl.a. uppföljning av mot vilka finansieringskällor och regioner vi utför vårt arbete. Samt uppföljning av produktivitet i kundorderprojekt
* rättidighet på allt från olika dokumentslag till kompletta leveranser ut från fabrik
* beläggningsgrad på organisationen
* administration och framtagande av avtalsdokument till så väl interna som externa kunder
* framtagande av kostnadsinformation och kontroll av projektspecifika kostnader
Stöttningen mot Säljapplikation består främst i att:
* Att stödja offertarbetet med uppdelning av kostnadskalkyler beroende på vald kontraktsstruktur och säkring av valuta
* Att följa upp och analysera kostnader i samband med offertframtagning, jämförelser mellan produkter, marknader och även att föra statistik för valda KPI relaterat till proposals.
Arbetet omfattar även till viss del att aktivt arbeta med vidareutveckling av verksamheten med huvudfokus på nyckeltal.
Vem är du?
För den här rollen bör du ha utbildning inom internationell ekonomi alternativt civilingenjör med ekonomiskt intresse eller annan likvärdig bakgrund.
Vi söker Dig som har intresse för att utvecklas i en utmanande miljö med möjlighet till internationella kontakter. Du behöver ha ett intresse för internationell handel samt kunna sammanställa och åskådligöra större datamängder på ett överskådligt sätt. Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du bör ha goda kunskaper i excel för all uppföljning av KPI:er.
Som person är du resultatorienterad, strukturerad samt har ett konsekvent förhållningssätt till komplexa frågor.
Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift, är en förutsättning, övriga språk är meriterande. Du bör därför tycka att det är intressant och stimulerande med andra kulturer då våra kunder finns över hela världen.
Vad kan vi erbjuda dig
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson
Ansök via ansökningslänken här bredvid. Har du frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Eva Wisth på 011-19 18 97 eller på . Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-02
Ange följande referens när du ansöker: 36753
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Wisth
Eva.Wisth@se.experis.comFöretagExperis AB
AdressExperis AB
60232
60232 0581
KontorsadressKristinagatan 34
Jobbnummer 3914706
Observera att sista ansökningsdag har passerat.