Lead Customer Service Special Areas, Mobile
Telenor Sverige AB Channels / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2017-08-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lead Customer Service Special Areas, Mobile" (publicerad 2017-08-23) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Channels i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Channels ansvarar kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet för alla Telenors fysiska försäljningskanaler - butiker, shop-in-shop och externa återförsäljare - samt kundservice.
Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.
Drivkraft, affärsmässighet och passion för att utveckla Telenors kundservice
Du blir en del av: Channels som ansvarar för kundmötet i alla kanaler inom konsument och SME - vi levererar behovsanpassat sälj och service med hög kvalitet. Inom Channels arbetar vi varje dag för att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga.
Rollen tillhör avdelningen Kundservice Mobil som ansvarar för helheten avseende intäkter, kostnader och kundupplevelsen. Vi är ett team på 10 personer som har Stockholm, Göteborg och Karlskrona som arbetsorter. Vi samarbetar med en extern leverantör som operativt driver vår kundservice. Vår ambition är att skapa branschens nöjdaste kunder!
Du får: Som ansvarig för Telenor Kundservice Special Areas äger du leveransen för backoffice, reklamation, sociala media och support av såväl butiker som medarbetare i kundservice. Det betyder att du kommer att leda och genomföra utveckling inom området. Du deltar i styrgruppen för Kundservice Mobil med uppgift att analysera, värdera samt mitigera våra operativa och taktiska utmaningar.
Exempel på centrala initiativ som du kommer att driva är:
• Löpande kalibrering och styrning av vår kundservicepartner genom kontinuerlig dialog med nyckelpersoner i vår partners ledningsgrupp
• Öka effektiviteten i kundservice genom att driva automatisering, digitalisering och förenkling av processer
• Telenors hantering av särskilda kundärenden såsom ARN, DM-nämnden, Telekområdgivarna, sociala medier, myndighetsärenden knutet till enstaka kunder samt kritiska kundärenden utanför ordinarie flöden
• Säkerställa måluppfyllnad för kvalitet och kostnad genom att aktivt utmana och skapa förutsättningar för befintliga arbetsströmmar inom produktion, drift, system och it, utbildning samt affärsutveckling
• Äga, utveckla och säkerställa exekvering på en ambitiös verksamhetsplan. Hantera interna och externa stakeholders samt representera Kundservice Mobil avseende uppföljning av verksamhetsplaner och hur vi säkrar våra långsiktiga ambitioner i kanalen.
I rollen samverkar du med hela Channels, affärsområdet konsument/företag och vår kundservicepartner. Du ska med andra ord trivas med att vara en lagspelare, låta dig utmanas och samtidigt säkra att du får rätt förutsättningar att exekvera på uppdraget.
Erfarenhet:
• Universitetsexamen som ekonom, ingenjör eller motsvarande
• Arbetat med affärsutveckling eller service- och kvalitetsutveckling
• Meriterande om du idag jobbar som management konsult eller business controller och har erfarenhet från kundservice.
Du är: Som person är du strukturerad och affärsmässig med ett analytiskt sinne, du brinner för verksamhetsutveckling och utgår alltid från kundens bästa. Ditt arbete präglas av ett datadrivet förhållningssätt i kombination med en förmåga att se samband och förstå helhetspåverkan på kanalen. Eftersom arbetet sker i en utmanande miljö med högt tempo behöver du vara en flexibel och prestigelös lagspelare med en positiv inställning.
Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.
Placeringsort : Stockholm
Anställningsform: Vikariat 12 månader
Sök: Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Sebastian Pehrson, rekryterande ledare, 0733-780 116 E-mail:
sebastian.pehrson@telenor.seVälkommen med din ansökan!
Sista dag att ansöka är Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2017-08-18.
Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget , Glocalnet , Canal Digital Kabel AB, Open Universe, OpenNet, Ownit och Vimla. Tillsammans har vi över 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på 12,8 Mdr SEK (20 1 4 ) och cirka 1900 anställda.
Följ oss gärna genom att gilla oss på Facebook på " Telenor Karriär " och på LinkedIn " Telenor Sverige AB " där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat 10 mån
Publiceringsdatum2017-08-03ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSe kontaktuppgifter i annons
FöretagTelenor Sverige AB Channels
AdressTelenor Sverige AB Channels
Katarinavägen 15
11688 Stockholm
KontorsadressKatarinavägen 15
Jobbnummer 3625851
Observera att sista ansökningsdag har passerat.