Lås- och Larminstallatör

Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen i Lindesberg

Lindesbergs kommun, Socialförvaltningen, avdelningen för E-hälsa och Myndighetsenheten
söker en Larminstallatör till organisationen.

Arbetet med digitalisering och välfärdsteknik inom Socialförvaltningen fortsätter. Efter ett antal års utbyggnad ser vi nu över organisationen för att skapa förutsättningar för att förvalta den teknik vi fått ut till våra medborgare i form av t.ex. nyckelfri hemtjänst och digitala trygghetslarm.

Vi står inför ett stort uppdrag med att uppgradera alla trygghetslarm till senaste modell och under den kommande perioden kommer du, tillsammans med en kollega som redan finns på plats, att arbeta primärt med det uppdraget. Samtidigt fortsätter implementeringen av nyckelfri hemtjänst där arbetet består i att fortlöpande montera och demontera larm och lås.

Vi har inlett en spännande och utmanande digital resa där fokus är att föra tekniken framåt i våra verksamheter genom att hitta smarta och effektiva arbetssätt för våra medarbetare, enskilda och anhöriga. Detta medför att vi nu behöver säkra kompetensen inom det digitala området och söker härmed en larminstallatör till vår organisation. Vill du vara med på en spännande resa och bidra till digital utveckling inom Socialförvaltningen? Välkommen med din ansökan till oss på Lindesbergs kommun!

Publiceringsdatum
2023-01-31

Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta med trygghetstjänster såsom trygghetslarm, digitala lås och tillsynskameror med fokus på registrering, installation, service samt nermontering inom hemtjänst, särskilda boenden och inom Funktionsstöds verksamheter. Du kommer att vara behjälplig vid felsökning och ger support via telefon eller på plats. I rollen ingår att vara delaktig och utveckla nya tjänster inom området. Du arbetar även administrativt med dokumentation av förbrukning och ersättningsmaterial. I arbetet utför du administrativa arbetsuppgifter i olika IT-system, samt sköter lagerhållning och inköp av teknisk utrustning och materiel från vår avtalsleverantör.

Vidare arbetsuppgifter som ingår är;
Boka möten och fortlöpande montera/konfigurera samt demontera digitala larm, nyckelfria lås och medicinskåp
• Dokumentation, delta i upprättandet av rutiner, checklistor, skapa broschyrer och register
• Hålla utbildningar och skapa utbildningsmaterial
• Drift och förvaltning av digitala larm och nyckelfria lås och nyckelskåp
• Felsöka och åtgärda eventuella fel på monterade digitala larm, lås, kameror och tillbehör
• Ge service och support till vård- och omsorgspersonal som nyttjar tekniken
• Göra riskanalyser och riskbedömningar och tillsammans med chef
planera åtgärder
• Hantera support och service i kontakt med leverantören
• Kunna samverka med andra som till exempel att ha en dialog med
fastighetsägare kring nyckelfria lås, samt med andra interna och
externa kontakter.
• Beställa och ta emot trygghetslarm, digitala lås och tillbehör samt returnera eventuella felaktiga produkter
• Fordonsskötsel

Kvalifikationer
Vi söker dig med slutförd gymnasieutbildning med IT-teknisk inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Vi ser gärna att du har arbetat med installation och service av trygghetslarm och digitala låssystem i tidigare arbete. Har du erfarenhet av systemförvaltning, nätverk eller IoT är det meriterande.

Du måste ha goda tekniska kunskaper, vara händig och duktig på att bemöta människor då delar av ditt arbete sker hemma hos den enskilde. Du är en lagspelare med positiv inställning som tar ansvar och ser möjligheter.
Som person är du självgående, lugn, engagerad, ansvarstagande med stort eget driv. Du har en stark organisatorisk förmåga vilket genomsyrar ditt arbete och det är av stor vikt att kunna arbeta självständigt.
Som person är du ansvarstagande och har lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann i ditt arbetssätt, serviceinriktad, samt har ett genuint intresse för teknik och digitalisering. God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav. Du har även erfarenhet av att arbeta administrativt.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Övrigt:
B-körkort är ett krav

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN:A 2023/19".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Patrik Borup
Patrik.borup@lindesberg.se
0581-81102

Jobbnummer
7397533

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen: