Länsförsäkring Kronoberg söker en serviceinriktad administratör

Länsförsäkring Kronoberg / Organisationsutvecklarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsförsäkring Kronoberg i Växjö, Tingsryd, Ljungby, Älmhult eller i hela Sverige

Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkring Kronoberg ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar man i team där vi skapar trygghet för våra kunder men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har trivsel och atmosfär på arbetsplatsen och att vi är engagerade och utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.


Länsförsäkring Kronoberg söker en serviceinriktad administratör med intresse för den digitala förflyttningen

Vi söker en engagerad och noggrann medarbetare som brinner för administration inom digitala flöden och att leverera service till våra kunder på bästa sätt! Vi är mitt i en spännande förändringsresa, vilket gör att vi välkomnar dig som har ett öppet sinne till förändring.

Tjänsten är deltidstjänst på 75% med placering på vårt huvudkontor i Växjö.

Din utmaning

Jobbet innebär att du servar interna och externa kunder genom att administrera digital och fysisk inkommen dokumentation samt utför övriga tjänster kopplade till kundernas dokumenthantering. Du är del i ett team som dagligen hanterar kundernas inkommande dokument snabbt, strukturerat och med stor noggrannhet och ser till att de levereras till rätt mottagare.

Rollen innebär också att, tillsammans med kunden, utveckla och rationalisera deras process för att generera mer tid till slutkunderna samt att hitta sätt att tillsammans gå mot en ökad digitalisering. På sikt kommer ökad kundkontakt att ingå i din roll.

Vem är du?

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration. Du har också hunnit skaffa dig några års erfarenhet av administration och ett genuint intresse för service. Du är noggrann och har förmågan att arbeta strukturerat och metodiskt även under tidspress. Vidare ser vi att du gillar att arbeta i team och har en positiv inställning till ditt arbete, din omgivning och till förändring. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete från försäkringsbranschen.

Vissa delar av uppdraget som utförs av teamet är återkommande varje dag, varför det är viktigt att du har förmågan att vara fokuserad och engagerad i det dagliga. Samtidigt gäller det att du är flexibel och ständigt strävar efter förbättringar och effektiviseringar i det dagliga arbetssättet.

Låter det spännande:
Vill du veta mer om tjänsten så kontakta Cecilia Nilsson, Chef Digital Dokumenthantering på tfn: 0470-72 00 94.
Facklig representant är Niclas Schaarschuch, tfn: 0470-72 00 56

Välkommen med din ansökan via vårt HR-system senast den 3 januari 2018.

Länsförsäkring Kronoberg är ett kundägt bolag med stark lokal förankring. Personligt och enkelt erbjuder vi privatpersoner och företag attraktiva tjänster med en unik helhet inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Tillsammans med våra kunder, anställda och samarbetspartners skapar vi trygghet och möjligheter i Kronoberg. Vi är ca 100 medarbetare fördelat på kontoren i Växjö, Ljungby och Älmhult.

Varaktighet, arbetstid
Deltidstjänst på 75%

Publiceringsdatum
2017-12-12

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-03

Kontakt
Företag
Länsförsäkring Kronoberg

Adress
Länsförsäkring Kronoberg
Box 1503
35115 VÄXJÖ

Kontorsadress
Kronobergsgatan 10

Jobbnummer
3849509

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsförsäkring Kronoberg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsförsäkring Kronoberg: