Läkarsekreterare dag, kväll
Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 2 / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 2 i Göteborg,
Härryda eller i
hela Sverige Läkarsekreterare dag, kväll
Administrativa enheten, Akutmottagning, Medicin/Geriatrik/Akuten, Område 2, Göteborg
På Sahlgrenska Universitetssjukhuset, norra Europas största sjukhus, arbetar 15 500 medarbetare med allt från länssjukvård till högspecialiserad rikssjukvård.
Inom forskning, utbildning och utveckling arbetar vi i nära samarbete med Sahlgrenska akademin vid Göteborgs universitet. Vår omfattande forsknings- och utvecklingsbudget ligger på 800 miljoner kronor per år och vi har en tydlig profil mot klinisk forskning.
Vi arbetar för en lättillgänglig och köfri vård med fokus på hög patientsäkerhet. Som medarbetare, forskare och student, erbjuds du att arbeta i en stor organisation med rika valmöjligheter och många intressanta projekt med inriktning mot framtidens sjukvård.
Akutmottagningen är en av tre akutmottagningar i Göteborg som är öppen dygnet runt. Vi tar emot vuxna patienter inom kirurgi och medicin. Många patienter är svårt sjuka och c:a 40% läggs in på vårdavdelning för fortsatt vård. Vi arbetar med triagesystem.
Publiceringsdatum2011-02-04Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna består bl a av:
• Utskrift av brev, remisser och sjukintyg
• Journalskrivning i Melior via digital diktering både av akuta patienter och "hemgångar"
• Elvis och diagnosregistrering
• Telefon och kassaservice
• Delta i klinikens och sekretariatets utvecklingsarbete
KvalifikationerVårddokumentationsutbildning eller lång erfarenhet är ett krav. Likaså är erfarenhet av arbete i ELVIS och Melior. Du bör också känna dig öppen för att lära dig mer. Goda kunskaper i svenska språket, goda datakunskaper. Hos oss fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper som servicekänsla och ansvarskänsla. Du får gärna ha erfarenhet av område medicin eller kirurgi. Det är viktigt att du är flexibel samt har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du bör kunna hantera stressiga situationer och oregelbundet arbetstempo, d v s kunna rusha vid behov.
Vana vid att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också förmåga att arbeta i team. Stor vikt vid att du är noggrann, gott bemötande samt service- och ansvarskänsla.
Arbetstid
Arbetstiden är varierad och du kommer vanligtvis att arbeta 07:00-15:30 alternativt 12:30-21:00 både vardag och helg men möjlighet till variation finns då vi har FRIDA som innebär individuell schemaplanering.
Upplysningar
Tf. Enhetschef Annette Bertilsson, tfn 031-343 48 94, mail:
annette.bertilsson@vgregion.seÖvrig informationMer information om Sahlgrenska Universitetssjukhuset finner du på vår hemsida
www.sahlgrenska.se.Facklig företrädare
SKTF, Madeleine Sundvall, tfn: 031-343 67 23
Ansökan sänds till
Sänd din ansökan som skall innehålla personligt brev och CV, gärna i samma dokument/fil via e-post till:
hr-servicecenter2.su@vgregion.seSkriv aktuellt ref.nr N 39/11 för tjänsten i ärenderutan i e-posten. Medtag intyg, betyg vid ev intervju.
Adress: Sahlgrenska Universitetssjukhuset,Torggatan 1a, Plan 3, 431 35 Mölndal.
Märk ansökan med ref.nr N 39/11-i.
Sista ansökningsdag är 2011-02-16.
Ansökan via e-post:
hr-servicecenter2.su@vgregion.seAnge i din ansökan hur Du först fick kännedom om den annonserade tjänsten.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeTillträde snarast eller enligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-06
Ange följande referens när du ansöker: N 39/11-i
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr-servicecenter2.su@vgregion.seFöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 2
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset, Område 2
Torpavallsgatan 9
41685 GÖTEBORG
KontorsadressOmråde 2, Östra
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-3434000
Jobbnummer 842192
Observera att sista ansökningsdag har passerat.