Lagerchef till Gottebiten
Gottebiten Strömstad AB / Inköpar- och marknadsjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gottebiten Strömstad AB i Strömstad,
Tanum,
Årjäng,
Uddevalla,
Mellerud eller i
hela Sverige Gottebiten en gros AB är idag den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ett 30-talbutiker i bland annat Nordby, Charlottenberg, Långflon, Haparanda och Abisko.
På Gottebiten är vi omkring 400 anställda och omsätter cirka 1,8 miljarder kronor. Gottebiten startades 1997 av bröderna Orvelin och är nu en del av Orvelin Gruppen, vilket är en familjeägd koncern med bas i Strömstad som under åren byggt upp många framgångsrika verksamheter och samarbeten. Gottebiten präglas i alla delar av den genuina Orvelinandan - att allt är möjligt!
Gottebiten söker nu en erfaren ledare till tjänsten som lagerchef på centrallagret i Strömstad
OM TJÄNSTEN
Från vårt centrallager i Strömstad skickas majoriteten av alla varor som årligen säljs till våra över fyra miljoner betalande kunder. I rollen som lagerchef blir din huvudsakliga arbetsuppgift att leda och utveckla lagerverksamheten tillsammans med lagrets ca 20 helårsarbetande medarbetare. Till din hjälp kommer du ha arbetsledare ute i driften samt skiftledare under högsäsong.
Logistiken har en avgörande betydelse för verksamhetens totala framgång och ditt uppdrag kommer därför handla om att genom starkt ledarskap säkerställa flödena från vårt centrallager ut till butik. Målsättningen är att logistiken ska fungera optimalt utifrån parametrarna rätt vara, -tid, -kvalitet och -kostnad. Du kommer vara en naturlig del av den operativt dagliga driften och arbetar nära både varuförsörjning samt våra butiksenheter. Du kommer också ha ett strategiskt fokus på lagrets framtida utveckling.
Publiceringsdatum2024-04-15ArbetsuppgifterDu kommer att ha det övergripande ansvaret för Gottebitens lager och transporter. Det innebär att du ansvarar för att bibehålla samt vidareutveckla ett effektivt varuflöde, hela vägen från centrallagret till våra ca 30 butiker längs med den norska gränsen. Du kommer planera, utveckla, leda och fördela arbetet utifrån krav och behov. Målet är att ständigt förfina samt optimera lagerverksamhetens arbetssätt. I tjänsten ingår personal- och arbetsmiljöansvar för våra lagermedarbetare samt budget- och kostnadsansvar.
Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat:
- Ansvar samt uppföljning av budget, personaltimmar, fakturering och attestering,
- Introducera och vidareutveckla medarbetare,
- Ta initiativ till att följa upp och målsätta utvecklingsprojekt,
- Upphandling, uppdatering samt underhåll av relevanta tjänster och produkter för lagrets verksamhet,
- Ansvara och följa upp löpande inventering av lagrets varulager,
- Optimera bemanning- och transportplanering,
- Ansvara och följa upp att rutiner samt systemuppsättningar är aktuella för arbetsmoment som in- och utleveranser, först in - först ut principen, buffertlager samt plockslingor.
Rollen kräver ett närvarande ledarskap för medarbetargruppen men givetvis också god kommunikation och samarbete inom hela Orvelinkoncernen. Du rapporterar direkt till Gottebitens logistikchef.
VEM VI SÖKER
Vi söker dig som trivs i ledande position och har förmågan att få med dig personal och kollegor genom ditt entusiasmerande och lösningsorienterade förhållningssätt. Du har en flerårig erfarenhet av tidigare ledarskap som präglas av mogenhet, engagemang och kommunikation. Du har för vana att skapa goda samt förtroendefulla relationer och samarbeten både internt och externt. Du backar inte heller för utmaningar och förändringsarbeten. För att trivas i rollen tror vi att du med enkelhet kan sätta dig in i nya system, är en van administratör och trivs med varierande arbetsuppgifter och arbetstempo.
Utöver att du har dokumenterad erfarenhet av ledarskap ser vi det som meriterande om du även har erfarenhet av logistik och lager.
VI KAN ERBJUDA DIG
Vi erbjuder ett spännande och fritt arbete med stora möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Du vistas i en informell, prestigelös och positiv miljö i ett framgångsrikt företag där vi tror att allt är möjligt! Du erbjuds även friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och flexibel arbetstid efter verksamhetens behov.
Tjänsten är på 100% med placering i Strömstad, uppstart enligt överenskommelse och individuell lönesättning.
SÅ HÄR SÖKER DU:
Om du är intresserad välkomnar vi din ansökan senast den 30 april 2024. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vid rätt matchning kan tjänsten komma att tillsättas innan sista anställningsdag.
Om du har några frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
- Logistikchef Anders Sagvall
anders.sagvall@gottebiten.se eller 070-618 80 09
- HR -och kommunikationschef Frida Augustin,
frida.augustin@orvelin.se eller på 073-646 26 60
-
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Gottebiten en Gros AB är idag den största gränshandelsaktören inom konfektyr, drycker och tobak med ett 30-tal butiker i bland annat Strömstad, Charlottenberg, Töcksfors, Haparanda och Uddevalla. Gottebiten ingår i koncernen Orvelin Group Holding AB som är verksam inom tre huvudsakliga områden: handel, fastigheter och investeringar. Med huvudkontor i Strömstad har gränshandel naturligt kommit att bli en stor del, liksom ambitionen att utveckla och förädla näringsliv och fastighetsmarknad. Vi är omkring 450 anställda och omsätter cirka 2 miljarder kronor. Orvelin Group Holding AB är bland annat delägare och grundare av Nordby Shoppingcenter samt ägare till cirka 50 fastigheter.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gottebiten Strömstad AB (org.nr 556581-0248)
Jobbnummer 8612129
Observera att sista ansökningsdag har passerat.