Kvalificerad Redovisningsekonom sökes till Göteborg
Experis AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Nu söker vi dig som är erfaren Redovisningsekonom till vår kund i centrala Göteborg. Vi söker dig som har arbetat med avstämningar och månads- och årsbokslut samt uppföljningar. I din yrkesroll krävs det att du är professionell, initiativrik och serviceinriktad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Läs gärna vidare och ansök till oss på Experis Finance.
Uppdraget är ett föräldravikariat med start i maj och kommer pågå i ca ett år med en tillsvidareanställning hos Experis Finance. Placering är på huvudkontoret i fräscha och fina lokaler i centrala Göteborg. Företaget präglas av innovation och drivkraft där man jobbar mycket på att få medarbetarna delaktiga i förverkligandet av idéer. Rollen innebär att du kommer att arbeta tätt tillsammans med 12 kollegor varav 8 är redovisningsekonomer.
Publiceringsdatum2020-03-06Dina arbetsuppgifter Hantering av avstämningar av konton.
Arbete med månads- och årsbokslut.
Uppföljning av deras resultat och balansräkning.
Du kommer även att stötta dina kollegor på avdelningen.
Du kommer vara delaktig i utveckling av processer gällande effektivisering, förbättring och digitalisering.
Kvalifikationer
* Du som söker har ca 5-8 års erfarenhet inom redovisningsekonomi.
* Kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning på högskolenivå.
* Du har god datavana, intresse för system och mycket goda kunskaper i Excel
* Har du även erfarenhet av Visma Business är detta meriterande.
Vem är du?
Du är utbildad ekonom på högskolenivå och minst 5-8 års erfarenhet av redovisning, alternativt har du gymnasieutbildning och erfarenhet av kvalificerad redovisning. Du har god samarbetsförmåga och hög servicekänsla, du är prestigelös och kan utföra flera arbetsuppgifter parallellt. Du är en person som utstrålar personlig mognad och är initiativrik och kommunikativ i ditt arbetssätt. Du förutsätts ha mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel, samt kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska både i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda dig?
Denna roll är inom vår konsultverksamhet. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv.
Vi erbjuder alla våra anställda en trygg anställning med allt vad det innebär i form av exempelvis:
- Marknadsmässig lön
- Övertidsersättning
- Semester
- Tjänstepension
- Försäkringar enligt kollektivavtal
- Kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef.
- Friskvårdsbidrag och företagshälsovård
Kontaktperson för detta jobb Ansök genom att registrera ditt CV via länken, urval sker löpande så ett tips är att skicka ut din ansökan redan idag! För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Kandidatansvarig Linda Palmgren på
linda.palmgren@se.experis.com.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "a88d4d25-0d59-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 5136036
Observera att sista ansökningsdag har passerat.