Kvalificerad redovisningsekonom
Camp Scandinavia AB / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Camp Scandinavia AB i Helsingborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Camp Scandinavia är ett av Nordens ledande företag inom produkter för ortopedisk rehabilitering. Huvudkontoret finns på Berga i Helsingborg och övriga nordiska kontor finns i Helsingfors och Oslo. Vi är sedan 2006 också etablerade i USA via dotterbolaget Allard USA. Produktion driver vi via dotterbolag i Malmö, Belgien, Irland, Hong Kong och Kina. Vi är idag ca 220 anställda, varav ett 30-tal i Helsingborg. Företaget har ett gott rykte och står för produkter med hög kvalitet och god service till sina kunder.
Publiceringsdatum2015-07-23Dina arbetsuppgifterSom redovisningsekonom på Camp Scandinavia blir du en del av en stabil och sammansvetsad ekonomiavdelning i en internationell, expansiv och lönsam koncern. Du och ytterligare en redovisningsekonom delar ansvaret för de skandinaviska bolagen mellan er, för närvarande ligger ansvaret för de finska och norska försäljningsbolagen och de två tillverkande enheterna i Sverige på denna roll. Du upprättar bokslut månads- och årsvis ansvarar samtidigt för den löpande redovisningen inklusive moms och skatt. Du rapporterar till koncernens ekonomichef som konsoliderar koncernens resultat samt företräder ekonomifunktionen i ledningsgruppen.
KvalifikationerFör att trivas i rollen och kunna göra ett bra jobb tror vi att du har en civilekonomutbildning eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning, troligen med redovisningsinriktning. Du bör ha tre till fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och vara självständig i dina bokslut. Vi lägger dock stor vikt vi din personlighet och att du visar en stark drivkraft och ambition att utvecklas vidare med oss.
Vi tror att du har din tidigare erfarenhet från en redovisningsbyrå eller från en koncern där du ingått i en redovisningsgrupp som tillsammans hanterat redovisningen för ett antal mindre eller medelstora bolag. Även erfarenhet av produktionsekonomi och redovisning i en producerande verksamhet är meriterande då detta är ett område som vi behöver lägga vikt vid i framtiden. Vi förutsätter att du talar och skriver obehindrat på engelska. Har du dessutom kunskap i finska eller norska eller erfarenhet av redovisningsregler från dessa länder så är det meriterande.
Dina personliga egenskaperCamp Scandinavia präglas av ett öppet och prestigelöst arbetsklimat och en positiv syn på framtiden. Det är viktigt att du både trivs i en sådan miljö och kan bidra till att utveckla den vidare. Din personlighet och ambition att utvecklas kommer att vara av största vikt för att nå framgång och då företaget är inne i en expansiv fas och vi arbetar mycket tillsammans är det viktigt att du har en ödmjuk vi-känsla och en positiv grundinställning. Du har en förmåga att själv se lösningarna till de utmaningar du stöter på i vardagen för att på så sätt bidra till vår utveckling. I en roll som denna förutsätter vi både noggrannhet, struktur och förmåga att prioritera samtidigt som du har ett naturligt driv och trivs med att hantera ad hoc uppgifter.
Din ansökan
Camp Scandinavia erbjuder ett utvecklande jobb i en expansiv miljö med stark framtidstro och en tydlig målsättning för framtiden. Då urval sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan direkt. Naturligtvis behandlar vi din ansökan konfidentiellt. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 040-665 51 05.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTomas Vinnersten +46 40 6655105
FöretagCamp Scandinavia AB
AdressCamp Scandinavia AB
Kabingatan 38 254 67 Helsingborg
25467 Helsingborg
KontorsadressKabingatan 38
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2367733
Observera att sista ansökningsdag har passerat.