Kvalificerad kommunikatör 2 år till Valmyndighetens kansli, Stoc
Skatteverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige Valmyndigheten är central förvaltningsmyndighet för val och ansvarar för att planera och samordna genomförandet av allmänna val och folkomröstningar. Myndigheten har också uppgifter inom ramen för Europeiska unionens medborgarinitiativ.
Valmyndigheten leds av en nämnd som består av en ordförande och fyra ledamöter. Nämnden är opolitiskt sammansatt. Skatteverket är värdmyndighet för Valmyndigheten och alla som arbetar för Valmyndigheten är anställda av Skatteverket med placering i Valmyndighetens kansli. Se
www.val.se för mer information.
Kansliet består av 18 medarbetare och har sina lokaler på Fleminggatan i centrala Stockholm.
Vi söker dig som vill arbeta i en myndighet som har en viktig och central roll i den demokratiska processen.
Dina arbetsuppgifter som kvalificerad kommunikatör innebär:
• planering och genomförande av Valmyndighetens informationsinsatser inför valen till riksdagen, kommun- och landstingsfullmäktige 2018
• planering av informationsinsatser inför valet till Europaparlamentet 2019
• utarbeta informationsplaner och medverka vid formulering av valbudskap
• utarbeta kravspecifikationer till upphandlingar och avrop av informations- och kommunikationstjänster (byråtjänster, annonsförmedling, mätning/uppföljning, översättningar m.m.)
• svara för Valmyndighetens kontakter med externa leverantörer på informationsområdet
• ta fram underlag till informationsbudget och göra budgetuppföljningar
• utarbeta förslag till Valmyndighetens närvaro i sociala medier vid valen samt representera myndigheten i sådana medier
• uppdatera myndighetens informationsriktlinjer.
Även andra valrelaterade arbetsuppgifter kan förekomma. Arbetet spänner över ett brett fält och omfattar såväl rutinmässiga som mycket kvalificerade uppgifter.
För att trivas hos oss bör du uppskatta att arbeta med varierande uppgifter och snabbt kunna omprioritera när förutsättningarna förändras.
Vi söker dig som har
• högskoleexamen med inriktning på information eller kommunikation
• kunskap om regelverk och rättigheter för publicering av kampanjer och informationsmaterial
• flerårig erfarenhet av kvalificerat informationsarbete
• flerårig erfarenhet av informationsarbete i offentlig förvaltning
• erfarenhet av utarbetande av kravspecifikation för informationsupphandlingar
• erfarenhet av att tillämpa rättsregler för myndigheter när de använder sociala medier
• erfarenhet av både operativt och strategiskt informationsarbete.
Det är meriterande om du har
• studerat samhällsvetenskap på högskolenivå
• kunskap om det svenska valsystemet
• kunskaper om metoder för uppföljning av informationsinsatser
• erfarenhet av statliga ramavtal inom kommunikationsområdet
• erfarenhet av arbete med riktad information?
• erfarenhet av arbete vid kommunikationsbyrå
• erfarenhet av arbete med grafisk profil
• erfarenhet av dataprogram för layout- och bildbehandling
• erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter vid offentlig förvaltning
• erfarenhet av budgetarbete.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som
• har gott omdöme
• är lyhördhet
• har god förmåga till skriftlig och muntlig framställning
• är rutinerad och trygg i sin yrkesroll
• har förmåga att både arbeta självständigt och samverka med andra
• har förmåga att hantera perioder med hög arbetsbelastning.
Du förväntas också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen omfattar heltid och utgör en visstidsanställning. Anställningen löper i max två år från tillträdesdatum. Tillträde snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan till oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-09-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Lemon, chef 010-575 70 09
Carl-Otto Björkling, facklig kontaktperson ST 010-575 70 09
Johan Almstrand, facklig kontaktperson Saco 010-573 62 70
Helene Hedin, HR-konsult 010-574 82 97
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
171 94 Solna
17194 Solna
Kontorsadress171 94 Solna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3070434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.