Kvalificerad jurist, Södertälje
Skatteverket / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Södertälje,
Sundbyberg,
Stockholm,
Solna,
Sollentuna eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Ditt arbete som kvalificerad jurist innebär att du ansvarar för rättsliga bedömningar i utredningar i en eller flera av kontorets kontrollinsatser eller flöden. Kontrollinsatser förekommer i samband med oredovisade inkomster och kontanthandel samt vid företagsinsatser. Inom flöden hanteras moms- och arbetsgivaravgifter, inkomstdeklarationer samt skatt- och avgiftsanmälningar. Ditt arbete innebär att du analyserar skattefrågor, prövar bevis- och rättsfrågor samt tar fram en rättslig argumentation. Du arbetar nära verksamheten och fungerar som ett stöd åt handläggare och revisorer i beskattnings-, förfarande- och bevisfrågor. Förutom att agera som bollplank och utredningsstöd, och som beslutskrivare efter revisioner har du rollen som särskilt kvalificerad beslutsfattare (SKB). Arbetet har en spännvidd över alla skatteområden.
På skattekontoret i Södertälje är vi ca 70 medarbetare fördelade på fyra sektioner. Vi arbetar med beskattning av företag och privatpersoner, företagsregistreringar samt handläggning av mervärdesskatt och arbetsgivaragvifter. Även årskontroll av företag och extern information ligger inom ramen för kontorets uppdrag.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en akademisk examen inom juridik om minst 120 p/180 hp eller för tjänsten relevanta erfarenheter förvärvade genom arbete hos Skatteverket i kombination med högskolestudier inom juridik
• har flerårig, relevant och aktuell erfarenhet av skatterättsliga frågor
• har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har god samarbetsförmåga
• är driven och utvecklingsorienterad
• har mycket god analytisk förmåga och fallenhet för att se väsentligheter i omfattande material
• har ett självständigt, flexibelt och resultatinriktat arbetssätt.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-02-23ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Andersson, sektionschef 010-574 30 44
mats.x.andersson@skatteverket.seDinka Hodzic, facklig kontaktperson ST 010-576 46 38
Oscar Wiking, facklig kontaktperson Saco 010-576 45 09
oscar.wiking@skatteverket.seMaria Sahlén, HR-konsult 010-572 38 17
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Turingegatan 24
15136 Södertälje
KontorsadressTuringegatan 24
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2686100
Observera att sista ansökningsdag har passerat.