Kvalificerad administratör till Statsbidragsenheten
Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm,
Örebro,
Jönköping,
Härnösand,
Göteborg eller i
hela Sverige Avdelningen för behörighet och statsbidrag består av tre enheter - två behörighetsenheter och en statsbidragsenhet. Avdelningen är också den organisatoriska hemvisten för Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, Nationella rådet för specialiseringstjänstgöring och Rådet för erfarenhetsutbyte i frågor som rör vissa statsbidrag. Socialstyrelsens myndighetsutövning genomförs vid avdelningen.
Nu söker vi en kvalificerad administratör för arbete som utredarstöd i statsbidragsprocessen samt administrativt stöd på enheten. Du förväntas också bidra till att utveckla verksamheten mot myndighetens övergripande och gemensamma mål. Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag.
Vi söker dig som är intresserad av
• fatta beslut i vissa ärenden
• arbeta i dokumenthanteringssystemet Public 360, bl.a med att skriva beslut och diarieföra ärenden
• besvara förfrågningar rörande statsbidrag
• diarieföring, budgetarbete och utredarstöd
• att förhålla dig till, och arbeta med regeringsuppdrag.
Vi söker dig som har
• akademiska studier med ekonomisk, samhällsvetenskaplig, juridisk eller annan sådan inriktning som vi bedömer likvärdig
• vana av att arbeta självständigt i en verksamhet med högt tempo
• god samarbetsförmåga
• stor vana av Office-paketet
• erfarenhet av att arbeta teambaserat.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, noggrann samt har en god och tydlig kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du har väl utvecklade analytiska och problemlösande egenskaper. Vi tror också att du är utåtriktad och har god förmåga till samarbete. Rollen kräver att du är ansvarstagande, saklig och handlingskraftig i dina uppdrag. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av förbättrings- och utvecklingsarbete
• vana av att arbeta i Public 360
• erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
Vårt erbjudande
Anställningen är tillsvidare på heltid med en provanställning på sex månader och med placering i Stockholm. Din tjänstetitel är administratör. Välkommen med din ansökan senast den 14 mars 2019. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-6240/2019.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Bra villkor erbjuds för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Niklas Eneroth. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin. Fackliga företrädare är Rose-Marie Nylander för SACO, Åsa-Britt Edoff för ST samt Magnus Göransson för Vårdförbundet. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-02-21ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSocialstyrelsen
AdressSocialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm
KontorsadressRålambsvägen 3
Jobbnummer 4626048
Observera att sista ansökningsdag har passerat.