Kundvärd - vikariat
Lunds Kommuns Fastighets AB / Backofficejobb / Lund
2025-06-04
Visa alla backofficejobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds Kommuns Fastighets AB i Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Drivs du av att få göra skillnad? Varje dag? Vill du vara med och utveckla Lund till en ännu mer attraktiv plats att bo, arbeta och leva på? Då passar du troligtvis in hos oss.
Nu söker vi en kundvärd - vikariat
Kundcenter är den första kontakten in för våra kunder. Vår målsättning är att på ett enkelt och effektivt sätt hjälpa kunden rätt och direkt i första kontakten med LKF. Inom avdelningen är vi 20 kollegor som jobbar för att skapa ett kundbemötande i världsklass. Hälften av oss jobbar med uthyrning av bostäder och hälften jobbar med kundvärdskap vilket omfattar att hjälpa våra kunder med generella frågor och felanmälningar kopplat till boendet.
Rollens huvudsakliga uppgifter innehåller bland annat:
• Ge en proffsig service genom att lösa problem, ge tips och råd, samt anpassa information och tjänster efter kundens behov, vilket sker främst i telefon men också genom fysiska möten och digitala möten såsom mejl och chatt.
• Besvara allmänna frågor kring boendet såsom bokö, uthyrning, tillval, hyra osv.
• Ta emot och hantera externa och interna felanmälningar samt säkerställa hög kvalitet i processen av arbetsorder till hantverkare och tekniker.
• Vara den första viktiga kontakten för kunden och eftersträva minsta möjliga återkomster i kundens ärende.
• Bedöma och upprätta kundärenden och säkerställa rätt mottagare.
Vem är du?
Vi söker en digitalt nyfiken kundservicehjälte! Brinner du för att ge förstklassig service och har samtidigt ett öga för digitala lösningar? Då kan du vara den vi söker!
För att trivas och göra ett riktigt bra jobb som kundvärd så krävs det att du brinner för service och bemötande av människor med olika typer av behov. Genom ditt sätt att vara har du förmågan att skapa goda hållbara relationer och sprida energi både internt och externt. Du är en sann lagspelare med ett engagemang som genomsyrar allt du gör, och du har öga för detaljer och kvalitet.
Du blir en del av kundvärdsteamet som ansvarar för det första viktiga intrycket hos kunden och med ditt höga sinne för värdskap och ständiga leende på läpparna säkerställer du att det varma bemötandet blir ett bestående intryck av LKF. Vi ser att du genuint gillar att hjälpa människor och supportera kollegor inom och mellan avdelningsgränserna, likt "spindeln i nätet".
Vi vill att du har erfarenhet från kundservicerelaterat arbete där du samlat på dig egenskaper och förmågor att prioritera och navigera bland uppgifterna med enkelhet, även i perioder av högre belastning. Du vet att flexibilitet och förmåga att ta snabba beslut är avgörande för ett gott kundmöte. Vidare kan du med enkelhet anpassa ditt bemötande till kunder med olika behov och förutsättningar i en miljö som innehåller kulturella skillnader.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och hur du kompletterar vårt team - både i kompetens och i arbetssätt. För att komplettera vårt team på bästa sätt behöver du ha styrkor inom följande områden:
• Digital vägvisare - du har förmågan att guida kunder genom våra digitala tjänster på ett tryggt och pedagogiskt sätt.
• Förbättringsdriven - du ser möjligheter till utveckling i både interna arbetssätt och kundresor, och du vågar föreslå förändringar.
• Digitalt nyfiken - du håller dig uppdaterad om digitala trender och omvärldsutveckling som påverkar kundupplevelsen.
• Samarbetsinriktad - du trivs med att arbeta nära kollegor i olika roller för att tillsammans skapa en modern och smidig kundresa.
• Initiativtagande - du fattar snabba, välgrundade beslut och sätter igång aktiviteter med driv.
• Strukturerad - du har förmåga att behålla överblick över flera uppgifter samtidigt och arbetar målinriktat.
• Engagerande och positiv - du bidrar med energi, skapar engagemang i gruppen och inspirerar andra genom ditt sätt att arbeta.
• Utvecklingsorienterad - du bidrar till förändring och fungerar som ett bollplank för kollegor.
• Motiverande - du uppmuntrar andra att ta ansvar och arbeta vidare självständigt.
Krav på rollen:
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Fler språk är meriterande.
• Mycket god systemvana och förmåga att navigera i olika system och informationskanaler.
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av kundservice.
Meriterande för rollen:
Utbildning inom service management, facility management eller motsvarande där du kan dra nytta av din teori i praktiken.
Vi erbjuder:
Lunds Kommuns Fastigheter AB (LKF) är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsbolag med 270 anställda. Vi lägger stor vikt vid att skapa både affärsnytta och samhällsnytta. Vi äger och förvaltar drygt 12 000 hyreslägenheter. Utöver bostäder äger vi flertalet av kommunens äldreboenden, stadsdelscentrum samt attraktiva affärslokaler i Lunds centrum.
LKF strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos LKF är det du som påverkar din utveckling. Organisationen präglas av värdeorden Mänsklig, Pålitlig, Långsiktig och Utvecklande och ligger till grund för vårt dagliga arbete. Beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och LKF försöker alltid - så långt det är möjligt - att hjälpa dig att skapa balans i livet. Möjligheterna finns hos LKF.
LKF är en av Sveriges bästa arbetsplatser även i år, enligt Great Place To Work - 9 av 10 av våra medarbetare tycker att LKF är en mycket bra arbetsplats. Det är vi mycket stolta över.
Vi arbetar enligt ett aktivitetsbaserat arbetssätt. Vi ser vikten av det personliga mötet, samarbete, förståelse för varandras uppdrag och att träffas regelbundet. Därför utgår vi från något av våra kontor runt om i Lunds kommun.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 4 juli 2025. Tjänsten kommer att vara ett tidsbegränsat vikariat med start i slutet av augusti till slutet av mars med möjlighet till förlängning.
Urval och intervjuer sker löpande. Då rekryteringen sker under semestertider kan det dröja med svar. Datum för tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse. Frågor om tjänsten skickas till kundvärdschef Anna Olofsson,
anna.olofsson@lkf.se Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning enligt kollektivavtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds Kommuns Fastighets AB (org.nr 556050-4341)
Jobbnummer 9373808