Kundtjänstmedarbetare hos Hertz!
First Rent A Car AB / Kundservicejobb / Göteborg
2025-08-28
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos First Rent A Car AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Halmstad,
Haninge eller i
hela Sverige Välkommen att bli nästa stjärna hos Hertz Customer Care Center i Göteborg.
Att det är människorna som skapar Hertz framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det marknadsledande hyrbilsföretag vi är.
Vill du vara en del av ett spännande bolag med stort hjärta som sätter människan i centrum? Där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan? Älskar du att ge bästa servicen och ser möjligheter i stället för problem? Då är det här rätt roll för dig!
Till vårt Customer Care Center i Mölndal söker vi nu en serviceinriktad Kundtjänstmedarbetare som vill vara med i ett team som framgångsrikt ser till att våra kunder alltid känner sig väl omhändertagna och nöjda. Både med vårt bemötande och agerande.
Du kommer att sitta tillsammans med 13 kollegor på vårt kontor i nybyggda Mimo-huset i Mölndal- precis nära tågstationen. Du blir en del av ett glatt team och rapporterar till Jessika- vår manager på Customer Care Center. Vårt team arbetar tätt tillsammans och samverkar också med kollegor över hela Sverige.
Hos oss är ingen dag den andra lik. Uppdraget hos oss handlar om att göra ditt yttersta för att hjälpa kunden och säkra korrekt hantering genom effektiv och professionell support. Men också att vara proaktiv, se förbättringspotential i hur vi arbetar, bidra till att minska antalet kundtjänstärenden och jobba gemensamt för en ökad positiv kundupplevelse.
Fokus i dina arbetsuppgifter är att hjälpa våra kunder i stort som smått. Att via telefon, mejl och vårt interna hanteringssystem hjälpa till i ärenden efter avslutad bilhyra, utreda klagomål och synpunkter som kan uppstå samt att ge support kring vår självbetjäningskiosk och till våra lojalitetskunder.
Vi söker dig som ser lösningen först!
För att trivas i rollen tror vi att du är van att fatta snabba, kloka beslut och att du drivs av att uppnå tydligt satta mål. Du agerar alltid lugnt och professionellt. Du är hjälpsam och en problemlösare med stor mängd tålamod och uppskattar ett intensivt tempo. Att du har roligt medan du gör det och älskar att utveckla dig själv och andra ser du som en självklarhet. Du är duktig på att kommunicera pedagogiskt och förstår vikten av att anpassa service och kommunikation gentemot kundens förmåga och förutsättningar.
Vi vill gärna att du bidrar med nya perspektiv, är modig och värdesätter olikheter. Viktigast att älska kundservice, ha en positiv syn och att se möjligheter i stället för problem. Vi ser att du har minst gymnasial utbildning, tidigare erfarenhet av kundtjänst samt goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. Siffersinne och vana att utföra beräkningar och arbete i excel är del av vardagen. Vi arbetar i flera system så systemvana är viktigt. Erfarenhet från liknande uppdrag och tjänster meriterar- och har du tidigare erfarenheter från Hertz känns det extra roligt!
Det här är Hertz
Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt, och stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Stockholm Pride, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några).
Förutom en spännande roll att utvecklas i samt härliga kollegor att arbeta tillsammans med erbjuder vi:
- En arbetsplats präglad av servicekultur
- Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt
- Stora möjligheter att påverka och utveckla vår kundupplevelse
- Snabbrörlig organisation med stora utvecklingsmöjligheter
Vi arbetar aktivt med att internt utbilda dig som ny, och lägger stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt tillgång till förmånsportalen Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar.
Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal.
För oss är flexibilitet gentemot våra kunder mycket viktig, arbetstiderna varierar vardagar mellan 07:00-19:00.
Vi hanterar löpande ansökningar och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!
Observera att bakgrundskontroller kan komma att göras på slutkandidater.
Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden. Välkommen att bli en del av oss!
Ersättning Månadslön.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare First Rent A Car AB (org.nr 556434-7820),
http://www.hertz.se/ Arbetsplats First Rent A Car Aktiebolag
Kontakt Jessika Gustavsson, Customer Care Center Manager
jessika.gustavsson@hertz.se Jobbnummer 9480129