Kundtjänstmedarbetare Front Office till Klingel, Göteborg
Jerrie / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jerrie i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Stenungsund eller i
hela Sverige Klingel Sverige säljer och marknadsför varumärket Klingel på den nordiska marknaden. Företaget är ett dotterbolag till den tyska modekoncernen K-Mail Order GmbH & Co. KG, som idag har verksamhet i 12 europeiska länder. Koncernen har specialiserat sig på produkter och modeartiklar för en mogen målgrupp, i första hand kvinnor. I Norden säljs sortimentet via e-handel och katalog. Det nordiska huvudkontoret är placerat i Göteborg.
Klingel söker nu ytterligare en serviceminded och lösningsfokuserad kundtjänstmedarbetare! Du kommer att arbeta med kunder i hela Skandinavien på Klingels nordiska huvudkontor i ljusa lokaler i Gårda i centrala Göteborg. Här arbetar idag ca 25 personer inom kundservice, marknad och översättning. Du blir en del av ett mycket trevligt team på ett internationellt företag med sunda värderingar och ett öppet och coachande ledarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Vara första linjens kundtjänst och besvara inkommande kundärenden, främst via telefon men även till viss del via mail och sociala medier
• Jobba aktivt med merförsäljning för att uppfylla avdelningens satta mål
• Ringa till kunder i olika outbound-aktiviteter
• Ge feedback kring företagets processer ur ett kundperspektiv
• Ge feedback kring kampanjer, marknadsaktioner, katalogutskick mm genom att aktivt delta i möten, diskussioner, teamarbete och workshops
• Tillsammans med dina kollegor jobba aktivt med att ge den bästa möjliga servicen till Klingels kunder.
Vi söker dig med gymnasieutbildning och gärna tidigare erfarenhet av att arbeta med service, försäljning eller kundtjänst. Du har mycket god datorvana och är inte rädd för avancerade affärssystem. Vi har som krav att du är flytande i svenska, och har goda kunskaper i engelska. Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift.
Som person är du en ödmjuk, lösningsorienterad och ansvarstagande team player med hög servicekänsla och positiv inställning. Du trivs med att prata med kunder i telefon där du löser allt från fakturafrågor till att tipsa om vilken klänning som passar bäst till en kommande fest. Du tycker om ett arbete där telefon och dator är dina främsta redskap. Du tar stort ansvar för ditt arbete och det som motiverar dig är att ge bästa möjliga service till kunden.
Varmt välkommen med din ansökan med bifogat CV på jerrie.se. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Urval och intervjuer sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2019-06-17ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJerrie
AdressJerrie
Odinsgatan 9
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 9
Jobbnummer 4836102
Observera att sista ansökningsdag har passerat.