Kundtjänstmedarbetare

Randstad AB / Kundservicejobb / Borås
2024-06-17


Visa alla kundservicejobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-06-17

Dina arbetsuppgifter
DB Schenker är en ledande aktör inom transport och logistikbranschen och strävar efter att erbjuda
högkvalitativa tjänster sina våra kunder. Vi söker nu flertalet engagerade och serviceinriktade
kundservicemedarbetare till Schenkers alldeles nyetablerade kundservicecenter på Ryssnäsgatan 15 i
Borås.
Som kundservicemedarbetare kommer du att vara ansiktet utåt för Schenker och ansvara för att
företagets kunder får en förstklassig serviceupplevelse. Här erbjuds du en omväxlande roll i en
verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Rollen omfattar såväl
extern som intern kommunikation, i nära dialog med kollegor på Schenkers 25 distrikt i Sverige och
Danmark. Här blir du en viktig del i ett sammansvetsat team, bestående av 3 avdelningar och 55
medarbetare. Arbetsmiljön är dynamisk och det finns god möjlighet till såväl personlig som
professionell utveckling.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har
samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som
friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du
även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher
vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många
kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi
att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande
uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Besvara inkommande samtal, e-post och chattmeddelanden från kunder.
Ge professionell och vänlig support för att lösa kundfrågor och informera om erbjudanden.
Hantera kundklagomål och försäkra dig om att varje ärende hanteras på ett effektivt och professionellt sätt.
Registrera och dokumentera kundinteraktioner i systemet.
Ge produktinformation och vägledning till kunder.
Samarbeta med andra avdelningar för att lösa kundrelaterade ärenden.

Kvalifikationer
Utmärkt kommunikationsförmåga, i både tal och skrift, på svenska och engelska.
Förmåga att hantera krävande situationer på ett lugnt och professionellt sätt.
Stark problemlösningsförmåga.
Teamspelare med förmåga att arbeta självständigt.
Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande men inte nödvändigt.

Om företaget
Schenker AB

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Schenker AB

Jobbnummer
8752945


Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: