Kundtjänsthandläggare/receptionist till internservice
Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen / Kundservicejobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen i Botkyrka Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!
Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.
Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.
Tjänsten och arbetsuppgifterna
Vår förvaltning arbetar med "En väg in" där vi som kundtjänst verkar som ett aktivt verksamhetsstöd som hjälper och stöttar förvaltningens samtliga enheter.
Som kundtjänsthandläggare bidrar du till att ge professionell service och support genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av kundärenden som inkommer via digitala kanaler, telefon eller e-post. På kundtjänst hanterar du frågor och ärenden som rör hela vårt tjänsteutbud, vilket gör jobbet varierande och utmanande. Internservice har även en reception i vårt kommunalhus som kommer att bemannas av kundtjänst medarbetare vid behov.
Du kommer bland annat att:
• Besvara samtal via kundtjänst telefonväxel.
• Ta emot och registrera ärenden i förvaltningens ärendehanteringssystem,
fastighetssystem samt andra systemstöd.
• Identifiera, prioritera och styra ärenden rätt.
• Besvara samtliga frågor från kunder och övriga intressenter på ett effektivt sätt.
• Ta emot och vägleda besökare/medborgare i kommunalhuset.
Vi erbjuder dig
Du kommer att ingå i enheten internservice och vårt driftiga kundtjänst/receptionist-team som idag består av sex medarbetare. Vi är ett glatt gäng som skrattar mycket tillsammans och vi tycker om att ge service och möta kundens behov. Hos oss kommer du att uppmuntras till att ta egna initiativ och visa ditt engagemang. Vi sitter i Tumba, i nya och ljusa lokaler. Vi arbetar dagtid, måndag-fredag med varierande arbetstider och arbetsuppgifter.
Tjänsten är ett vikariat på 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Du som söker till oss
Publiceringsdatum2024-10-24Kvalifikationer• Minst 2 års arbetslivserfarenhet av tex. kundtjänst eller receptionsarbete där du också fått erfarenhet av att hantera samtal via telefon.
• Erfarenhet av att hantera Office-paketet.
• Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem som till exempel Artvise.
• Flytande svenska i tal och skrift.
Vi söker dig som har bred erfarenhet av att tidigare arbetat med kundnära tjänster och verksamheter. I dina tidigare roller har du hanterat likande frågor och kundärenden samt har erfarenhet av administrativt servicearbete där du även har arbetat i olika verksamhetssystem.
Meriterande:
Då vi jobbar väldigt mycket mot kommunens interna fastigheter ser vi det som meriterande med erfarenhet av fastighetsförvaltning. Det är meriterande om du har god lokalkännedom om Botkyrka kommun.
Vi söker dig som är positiv och noggrann, men framför allt är du en lagspelare med hög känsla för service och kan erbjuda lika kompetent som trevligt bemötande i teknik- och fastighetsförvaltningens kundtjänst och reception. Du behöver drivas av att samarbeta och skapa kontakt med andra människor, visa ett engagemang och ha vilja att lära dig nya saker. Du är trygg i kundmötet och strävar alltid efter att ge bästa service samtidigt som du bidrar till ett gott arbetsklimat i vårt team. Du blinkar inte två gånger när det händer en massa samtidigt, utan kan beta av och göra en sak i taget utan att tappa fokus eftersom du är ett administrativt geni. Vi ser att du som person är grundad och står stabilt med båda fötterna på jorden och att ditt goda humör bidrar till ett härligt arbetsklimat i vårt team.
Välkommen in med din ansökan!
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "TFN/2024:00351".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Botkyrka kommun (org.nr 212000-2882)
Arbetsplats Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen
Jobbnummer 8975434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.