Kundtjänsthandläggare Förarprov
Trafikverket / Kundservicejobb / Stockholm
2020-01-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare Förarprov" (publicerad 2020-01-24) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Som Kundtjänsthandläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att bidra i det viktiga arbetet med trafiksäkerhet.
Kundtjänsthandläggare Förarprov
Trafikverket Förarprov i Stockholm city söker nu flera kundtjänsthandläggare som kommer att förstärka vårt team under perioden mars - december 2020.
I rollen som kundtjänsthandläggare kommer du att vara Förarprovs ansikte utåt i mötet med våra kunder. Du arbetar med att ge kvalificerad information, vägledning och rådgivning gällande kunskaps-, kör- och yrkestrafikprov. Huvudsakligen bemannar du den nationella kundtjänsten via telefon, men det kan även förekomma tillfällen när du behöver hjälpa till i receptionen, t ex vid fotografering för körkort och/ eller vid frågor rörande bestämmelser om förarprov mm.
Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta mot kontorets mål. Arbetstempot är bitvis högt, men kundtjänstens mål förblir desamma. Därför har just du en viktig roll i arbetet med vårt kundlöfte. Våra kunder ska alltid känna sig välkomna, få tydlig information och få de bästa förutsättningarna inför sitt förarprov. För att kunna leva upp till kundlöftet har vi definierat två viktiga delar av arbetet på Förarprov: bemötande och tydlig information.
Vem är du?
För att trivas i den här rollen behöver du ha ett starkt kundfokus, god samarbetsförmåga och vara flexibel. Du är kommunikativ och kan förmedla ditt budskap på ett tydligt och respektfullt sätt. Eftersom du kommer att vara vårt ansikte utåt är det viktigt för oss att du har ett bemötande som präglas av respekt, förståelse och närvaro. Du är stresstålig, noggrann och har förmåga att självständigt kunna ta beslut inom ditt ansvarsområde.
Vi söker dig som:
har gymnasieutbildning eller annan utbildning som vi tillsammans med erfarenhet bedömer som likvärdig
har minst 6 månader erfarenhet av arbete i kundtjänst eller reception
har goda kunskaper i Officepaketet
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
är en duktig skribent som har erfarenhet av att målgruppsanpassa innehåll via olika kanaler, främst digitala
har körkort för personbil
Det är meriterande om du:
har arbetat med vägledning och rådgivning via telefon, samt chatt och/ eller sociala medier.
Varaktighet, arbetstid
100% , mars - dec 2020
Publiceringsdatum2020-01-23ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrafikverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20:2020:018".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5056672
Observera att sista ansökningsdag har passerat.