Kundtjänsthandläggare

Försäkringskassan / Butikssäljarjobb / Åmål
2015-06-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2016-10-11) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Åmål, Säffle, Karlstad, Lidköping, Arvika eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Försäkringskassan ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen i Sverige som ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada. Vi är cirka 13 000 medarbetare på kontor i hela landet.

Vi behöver dig som vill arbeta utifrån vår vision och verksamhetsidé - alltid med engagemang för kundens situation och god kunskap om socialförsäkringen. Vi söker dig som har integritet, vill vara delaktig och alltid göra ditt bästa. Du är en god kollega som samarbetar med andra.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv.

Läs mer om vision och verksamhetsidé och om Försäkringskassan som arbetsgivare www.forsakringskassan.se/omfk och www.forsakringskassan.se/jobbahososs

Vi söker kundtjänsthandläggare med placering på Kundcenter i Åmål 

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.

Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar och helger är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.

Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Kvalifikationer Vi söker dig som 

• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 20 p/30 hp eller likvärdigt
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga 
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter

 Det är meriterande om du 

• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbete med beslut som påverkar individer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2015-06-02

Övrig information
Den schemalagda arbetstiden på vardagar kan f.n. förläggas mellan 07:00 - 18:00.
Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde den 1 november 2015. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.

Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Jeanette Flink, tel 070-264 98 00 och Eva-Liz Nilsson, tel 072-583 93 27 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Henrik Eyton, tel 010-119 91 95 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Marita Söderberg, marita.soderberg@forsakringskassan.se SACO: Kajsa Torp Augustsson, kajsa.torp.augustsson@forsakringskassan.se Seko: Johanna Grundström, johanna.grundstrom@forsakringskassan.se

Välkommen med din ansökan senast den 21 juni 2015 märkt med diarienummer 027761-2015. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2320156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: