Kundtjänsthandläggare

Skellefteå kommun, Support och lokaler / Kundservicejobb / Skellefteå
2022-06-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2024-08-16) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler i Skellefteå

Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det. För oss är det viktigt att ge god service och vårt mål är nöjda kunder.

Vi söker nu en Kundtjänsthandläggare till Kundtjänst, en tillsvidaretjänst och ett vikariat.

Kundtjänst finns till för medborgare och externa kunder. För medborgare och andra externa kunder är kundtjänst den självklara vägen för kontakt med Skellefteå kommun.


Publiceringsdatum
2022-06-10

Arbetsuppgifter
Som Kundtjänsthandläggare lämnar du information och ge vägledning, hantera nya ansökningar/anmälningar och statusfrågor samt ta emot synpunkter och klagomål. Registrera ärenden och även avsluta ärenden i verksamhetssystem samt vägleda kunder.

Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon och dator men också via personliga besök i våra receptioner. Arbetet sker, och utvecklas ständigt, i nära samarbete med kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid tillämpas.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är engagerad och vill leverera bra service. Du har erfarenhet av kundnära arbete. Du är skicklig på att föra anteckningar digitalt under pågående samtal. Dator och olika informationssystem är naturliga verktyg och du har lätt för att lära nya system och program.

Som person är du tillmötesgående och anstränger dig för att leverera lösningar och bra bemötande. Du är lugn, stresstålig och bekväm med periodvis högt tempo som kan innebära arbete i flera system samtidigt och många väntande kunder. Du tycker om att arbeta i team och fungerar bra ihop med andra människor. Du trivs med att arbetsuppgifterna snabbt kan förändras och ser möjligheter hellre än svårigheter.

Du talar och skriver flytande svenska. Det är meriterande om du dessutom kan kommunicera andra minoritetsspråk exempelvis Finska, Jiddisch, Meänkieli, Romani, Samiska

ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske löpande vänta därför inte med att skicka in din ansökan. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skellefteå kommun, Support och lokaler

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C92189/2022 ".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skellefteå kommun (org.nr 212000-2643)

Arbetsplats
Skellefteå kommun, Support och lokaler

Kontakt
Enhetschef, kundtjänst
Karina Frimodig
0910-73 50 00

Jobbnummer
6732549

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skellefteå kommun, Support och lokaler

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skellefteå kommun, Support och lokaler: