Kundtjänsthandläggare

Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen / Kundservicejobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen i Botkyrka

Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 93 000 invånare och cirka 6 000 medarbetare.

Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus.




Publiceringsdatum
2021-09-06

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en positiv och serviceinriktad lagspelare som vill vara med på utvecklingsresan för teknik- och fastighetsförvaltningens kundtjänst.

Som kundtjänsthandläggare ansvarar du för att bidra till professionell service och support genom en effektiv och kvalitetssäkrad handläggning av inkommande ärenden. Du arbetar som verksamhetsstöd mot våra kunder och medborgare och hanterar frågor som rör hela vårt tjänsteutbud, vilket gör jobbet varierande och utmanande. Du kommer att ingå i ett glatt och driftigt team som tycker om att ge service och möta kundens behov.

Arbetsuppgifterna innefattar att:

- Ta emot och registrera ärenden i förvaltningens ärendehanteringssystem, fastighetssystem och andra systemstöd.
- Kunna identifiera, prioritera och styra ärenden rätt
- Proaktivt fokusera på att hitta servicemöjligheter i kundsamtalet.
- Besvara samtliga frågor från kunder och övriga intressenter på ett effektivt sätt
- Medverka i förbättringsarbete, uppföljning och vidareutveckling av förvaltnignens kundtjänst

Kvalifikationer
Vi söker dig med:

- En fullständig gymnasieexamen.
- Minst 2 års tidigare erfarenhet av arbete inom service eller kundtjänst, exempelvis inom hotell, BackOffice, front Office etc.
- Mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt.
- Erfarenhet av administrativt arbete och god systemvana av ett eller flera boknings- och ärendehanteringssystem.
- God datorvana (MS office etc).
- God telefonvana och samtalsteknik.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid din härliga personlighet! Vi tror att du är en glad, nyfiken, tillmötesgående och ordningsam person som uppskattar ett fartfyllt arbetstempo. Du beskrivs ofta som en administrativ stjärna med en inre drivkraft att alltid ge bästa möjliga service. Du har alltid kunden i fokus och drivs av att hitta lösningar på problem. Hos oss kommer du att uppmuntras till att ta egna initiativ och visa ditt engagemang. Eftersom du kommer att vara en del av ett team är du en lagspelare som bidrar till ett härligt arbetsklimat.

Intervjuer sker löpande under annonseringstiden. Sök redan idag!

Om företaget


Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. I vår kommun talas ungefär 100 olika språk och här lever människor med bakgrund från världens alla hörn.

Vi strävar efter att Botkyrkaborna ska vara delaktiga i kommunens utveckling och det är deras behov, rättigheter och förutsättningar som leder oss i arbetet. Vi har medborgarens fokus i allt vi gör.



Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska och letar alltid efter nya kollegor som vill vara med och skapa framtidens Botkyrka. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.



Är du vår nästa kollega? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!



Förmåner

Du som medarbetare är det viktigaste vi har för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag. Vi erbjuder därför en rad förmåner utöver den individuella lönen - för ett hållbart arbetsliv. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/att-arbeta-pa-botkyrka-kommun/jobba-tillsammans-med-oss/villkor-och-formaner

Botkyrka kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
40/v.. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "TFN/2021:00224".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Botkyrka kommun (org.nr 212000-2882)

Arbetsplats
Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Jobbnummer
5947285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Teknik- och fastighetsförvaltningen: