Kundtjänsthandläggare
Försäkringskassan / Övriga jobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Köping eller i
hela Sverige Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.
Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar mellan 07:00 och 18:00 är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.
Ansvar och arbetsuppgifter
Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.
Vi söker dig som
• har slutbetyg gymnasium och minst 30 högskolepoäng eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har minst två års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du:
• har en slutförd examen från högskola/universitet (120p/180hp)
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbeta med beslut som påverkar individer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-12-22Övrig information10 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde den 1 mars 2017. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kan komma att användas i denna rekrytering.
KontaktRekryterande chef: William Vassei, tel 010-115 26 01 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emil Jarengrim, tel 010-116 79 49 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Jenna Pajakoski, tel 010-119 20 89 SACO: Heléne Johansson, tel 010-116 25 72.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 8 januari 2017 märkt med diarienummer 074167-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Jobbnummer 3231016
Observera att sista ansökningsdag har passerat.