Kundtjänsthandläggare

Försäkringskassan / Kontorsjobb / Gävle
2016-06-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2016-11-28) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Gävle, Sandviken, Ovanåker, Söderhamn, Falun eller i hela Sverige

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.

Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss

Vi söker kundtjänsthandläggare med placering Gävle

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Som Försäkringskassans största kundingång har vi ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka.

Vi söker dig som vill överträffa våra kunder och partners förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. Som kundtjänsthandläggare är du våra kunder och partners första kontakt med Försäkringskassan och bidrar till att stärka förtroende för såväl Försäkringskassan som socialförsäkringen. Vi möter våra kunder och partners via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Med ett telefonnummer och öppet vardagar är vi lätta att komma i kontakt med och mångas ärenden kan lösas direkt.

Ansvar och arbetsuppgifter

Du identifierar våra kunder och partners behov och hjälper dem med allmän och specifik information via telefon. Du säljer in och ger support i våra självbetjäningstjänster så att de kan sköta sina ärenden själv. I arbetet ingår också att fatta beslut gällande socialförsäkringsförmåner för kunder i olika livssituationer.

Publiceringsdatum
2016-06-21

Kvalifikationer
Vi söker dig som 

• har slutbetyg från gymnasium samt högskolepoäng om minst 30 hp eller likvärdigt
• har minst 2 års erfarenhet av kundmöten och är mycket serviceinriktad med ett utmärkt bemötande och fingertoppskänsla för kundservice
• har utmärkt datorvana
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media
• har en god pedagogisk förmåga
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• förstår och värdesätter människors olikheter

Det är meriterande om du

• har en slutförd examen från högskola/universitet (120p/180hp)
• har erfarenhet av att arbeta i telefon
• har erfarenhet att arbeta med beslut som påverkar individer

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Arbetstiden är schemalagd på vardagar.

Ett flertal tjänster tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse, dock tidigast 3 oktober 2016. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Arbetspsykologiska tester och rösttest kommer att användas i denna rekrytering.

Om du har frågor, kontakta

Rekryterande chef: Mattias Willersjö, tfn 010-118 41 40 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Sofia Gustafsson, tfn 010-116 15 88, Victoria Waltenberg, tfn 010-116 11 55 eller Stig Lindblom, tfn 010-116 90 63 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Åke Höglund, tfn 010-111 81 90 eller Anne Catrine Gemzell, tfn 010-111 25 29, SACO: Kent Gustafsson, e-post: kent.gustafsson@forsakringskassan.se eller tfn, 010-118-41 28 eller SEKO: Johanna Grundström, tfn 010-115 30 44.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 12 juli 2016 märkt med diarienummer 036962-2016. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

I den här rekryteringen använder vi oss av urvalsfrågor. Vi gör ett första urval baserat endast på dina svar på urvalsfrågorna. Det är därför viktigt att du är noga med att dina kompetenser och erfarenheter tydligt och korrekt framgår av dina svar. När det första urvalet är klart, går vi vidare med CV-granskning av de kandidater vars svar i urvalsfrågorna bäst motsvarar kraven i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm

Kontorsadress
103 51 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2917575

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: