Kundtjänstchef till Lidingö stad
Boardtalk / Ekonomichefsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Boardtalk i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 600 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan ge 46 000 Lidingöbor den bästa servicen.
Vi arbetar utifrån värdegrunden - Vilja och Våga.
Om uppdraget
Lidingö stad ska under 2017 etablera en centralt placerad kundtjänst. Den nya kundtjänsten har till uppdrag att främja kundfokus i hela organisationen, vara lättillgänglig för kunden och bidra till effektivitet och mervärde internt. Kundtjänsten ska ha ett flexibelt arbetssätt i nära samarbete med förvaltningarna och stadens kommunikatörer. Tjänsten kommer att vara placerad på det nya sammanslagna stadsledningskontoret och konsult- och servicekontoret, som ska bildas vid årsskiftet.
Som kundtjänstchef kommer du att vara ansvarig för och drivande i stadens uppbyggnad av en central kundtjänst. I uppdraget ingår att leda utvecklingen av den nya kundtjänsten. Vidare kommer du att vara chef över och ansvara för kundtjänstens dagliga drift, vilket inkluderar budgetansvar och personalansvar för mellan tio och 15 personer. Som kundtjänstchef ansvarar du för att föra en löpande dialog och upprätta ett förtroendefullt samarbete med förvaltningarna i syfte att identifiera deras behov, utbyta information samt säkerställa god leveranskvalitet och hög lösningsgrad. Du främjar samverkan med stadens kommunikationsenhet och bidrar till utveckling inom IT och digitalisering. I rollen ingår även att utvärdera och följa upp verksamheten mot uppsatta mål.
Hos oss i Lidingö stad får du växa i rollen som ledare. Du kommer att erbjudas stadens ledarutvecklingsprogram enligt modellen Utvecklande ledarskap (UL).
Publiceringsdatum2016-08-18ProfilVi söker dig med högskoleutbildning eller motsvarande som har erfarenhet av arbete inom, och gärna uppbyggnad av, en kundtjänst eller motsvarande i en stor organisation. Vi ser att du har goda kunskaper inom kommunikationsområdet samt chefs- eller arbetsledarerfarenhet. Ett plus är om du tidigare har arbetat inom kommunal verksamhet. Du är trygg i en ledande position, tar egna initiativ och har lätt för att samarbeta med andra. För att lyckas i rollen krävs att du är serviceinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt samt bidrar med kreativitet på din arbetsplats.
Välkommen med din ansökan!
Välkommen att visa intresse snarast, dock senast den 5 september, genom att registrera cv och ett personligt brev via
www.boardtalk.se . Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig konsult Staffan Vinell tel. 070-790 01 18 eller Anna Hultkrantz, tel. 073-83 433 20.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBoardtalk
AdressBoardtalk
Blaieholmsgatan 5
11148 Stockholm
KontorsadressBlaieholmsgatan 5
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2999776
Observera att sista ansökningsdag har passerat.