Kundtjänst på Webbhotell
Crystone AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Crystone AB i Stockholm Crystone är ett av nordens ledande webbhotell och hostingföretag med kontor Sverige, USA och Canada. Våra kunder finns över hela världen och är såväl privatpersoner och föreningar som företag, i alla storlekar. Många stora och välkända organisationer har genom åren valt oss som leverantör, däribland Tele2/Comviq,Voddler, Intersport, Studentum, Parlino.
Att vara "driven, engagerad och ansvarstagande" är våra viktigaste ledord och det ger våra kunder en framtidssäker leverantör med stabila och pålitliga tjänster. Vi är tillräckligt små för att alltid kunna fatta snabba beslut, men stora nog att leverera hosting i världsklass och vi älskar utveckling och framgång. På Crystone får du ta eget ansvar, men du får också uppleva en företagskultur där alla stöttar varandra i varje situation och att har alltid kul.
Vill du arbeta för Sveriges häftigaste och kanske mest utvecklade webbhosting företag?
Till vår supportavdelning söker vi en first line supporttekniker.
Vår avdelning består utav mycket erfarna och engagerade supporttekniker och nu är vi behov av en till duktig medarbetare! Genom Crystone får du arbeta i teknikens framkant och möjligheten att administrera och driftsäkra över 1500 fysiska servrar och ca 200 000 e-postkonton.
VI ERBJUDER:
Ett stabilt företag som jobbar mot en konjunkturstark marknad tillsammans med mycket erfarenhet i bagaget.
Möjlighet till stort inflytande och påverkan. Vi är ett företag utan byråkrati och med korta, snabba beslutsvägar.
Professionell och social gemenskap!
Fräscha lokaler på kungsholmen i Stockholm (nära till buss och tunnelbana).
En engagerad och väldigt trevlig arbetsatmosfär, med drivna och kompetenta kollegor.
OM TJÄNSTEN:
Arbetsuppgifterna innefattar kundkontakt via vårt ärendehanteringssystem och via telefon. De ärenden som våra kunder inkommer med är ofta unika och detta medför en stor variation i arbetsuppgifterna. Huvudsakligen handlar arbetet om att informera och vägleda våra kunder i våra system och tjänster, även fakturahantering och uppgiftshantering.
Kväll och helgarbete ingår i tjänsten.
DINA EGENSKAPER & KUNSKAPER:
Du innehar en hög social kompetens och brinner för kundkontakt, tidigare erfarenhet av arbete mot slutkund är ett krav. Den vi söker är en problemlösare som kan arbeta obehindrat under stress.
Att du lär dig snabbt är mycket viktigt då vi är i en evigt avancerande bransch med hög takt. Du har ett gediget intresse för datorer. Vi ser helst att du har en förståelse för hur internet, e-post, och hemsidor fungerar samt har vana av Officepaketet.
Som person är du prestigelös med ett naturligt ansvarskännande. Du är självgående och trivs med att arbeta i ett tufft klimat där arbetet stundtals måste utföras under stark tidspress. Du kan ta kritik och har lätt för att skilja på sak och person.
KRAV:
Våra arbetsspråk är svenska och engelska.
Kompetens från arbete mot slutkund.
VI SER GÄRNA ATT DU:
Är glad och positiv
Har mycket lätt att lära dig nya saker
Har en hemsida eller blogg i dagsläget
Kan officepaketet, framför allt Outlook
Klarar stress
Har körkort
Publiceringsdatum2011-12-02Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Crystone AB tillämpar 6 månaders provanställning. Inkluderar arbete på kvällar och helger.
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb@crystone.seFöretagCRYSTONE AB
AdressCRYSTONE AB
Brahegatan 10
11437 Stockholm
KontorsadressBrahegatan 10, plan 6
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-50677150
Faxnummer: 08-50677149
E-postadress:
jobb@crystone.se Jobbnummer 1095777
Observera att sista ansökningsdag har passerat.