Kundsupport / Teknisk kundsupport / Customer support

Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Malmö
2022-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundsupport / Teknisk kundsupport / Customer support" (publicerad 2022-01-24) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-01-10

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Somfy.

Om företaget
Från den första rulljalusimotorn, som utgjorde slutet för vevhandtaget, till smarta hem-lösningar, har Somfy spenderat de senaste 50 åren med att hjälpa till att göra livet enklare för miljoner användare runtom i världen. Varje dag föreställer företagets sig morgondagens hem för och tillsammans med dig; bekvämare, mer ansvarstagande och säkrare. Somfy skapar nya, pålitliga och hållbara lösningar som ger ett bättre liv och ökat välbefinnande. Företaget är idag världsledare på motorer för solskydd och har dessutom lösningar inom säkerhet och smarta hem. I Sverige omsätter Somfy 100 MSEK och har cirka 20 anställda med kontor i Malmö och Bromma.

Nu söker kontoret i Malmö efter en serviceminded kundsupport för att stärka upp teamet som idag består av sex härliga kollegor som präglas av en familjär och öppen kultur.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundsupport är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera inkommande ärenden från både återförsäljare, konsumenter och installatörer. Ärendena kan innehålla allt från tekniska supportfrågor, reklamationsärenden och att ta fram tekniska dokument och manualer. Dessa hanteras både via ett CRM-systemet och via telefon. I rollen har du många kontaktytor både externt och internt med kunder inom Sverige och med andra länder, framför allt mot Danmark.

Utöver det stöttar du upp dina kollegor under lugnare perioder genom att planera, koordinera och följa upp arbetet främst mot återförsäljare. Det är ett omväxlande arbete med stort eget ansvar i ett sammansvetsat team. Somfy satsar mycket på sina medarbetare och det finns goda möjligheter till kompetensutveckling. Du rapporterar direkt till Back Office Manager.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Tidigare arbetslivserfarenhet inom support eller annat serviceyrke, gärna tekniskt inriktat
• Goda IT-kunskaper
• Erfarenhet av att arbeta med CRM system är meriterande
• Teknisk förståelse eller intresse
• Obehindrat i svenska och engelska, tal och skrift
• Goda kunskaper i Danska är meriterande

För att trivas i rollen som kundsupport hos Somfy är du en person som drivs av att leverera god service. Du trivs att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor där ni hjälps åt med arbetsuppgifterna. Du är prestigelös till sättet, har inget problem med att ställa upp när det behövs och är flexibel som person. Du är en person som ser lösningar istället för problem och du delar gärna dina tankar och idéer med dina kollegor. Samtidigt som du är effektiv till sättet värdesätter du att saker och ting blir genomförda ordentligt och du har ett öga för detaljer Stor vikt läggs på personlig lämplighet!

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö, Hyllie
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundsupport, Customer Support, teknik, konsultuppdrag, CRM, heltid, Malmö

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Olivia Thell
olivia.thell@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6232782

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: