Kundsupport/ekonomiassistent
Experis / Ekonomiassistentjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Älmhult,
Osby,
Östra Göinge,
Ljungby,
Markaryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Älmhult,
Osby,
Ljungby,
Olofström,
Alvesta eller i
hela Sverige Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis Finance söker just nu en kvalificerad ekonomiassistent med stort sinne för administration till ett uppdrag för en av våra kunder i Älmhult. Start sker omgående och uppdraget varar fram till i sommar. Arbetstider är måndag till fredag 8.00-17.00. Du blir anställd utav Experis utsatt på uppdrag hos vår kund.
Publiceringsdatum2017-02-13Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i en mycket bred roll och självständigt arbeta med många olika moment så som t.ex. betalning, fakturering, påminnelser etc. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer bl.a. att vara:
* Kund och leverantörskontakter med registrering
* Fakturering/kreditering
* Attestering
* Kontoavstämningar
* Löpande bokföring
* Växeltelefoni och backup i form av support till utesäljare och kunder
* Kreditkontroller
* Upprätta olika sorters dokument
* Assistent vid inköp
* Kontering
Vem är du?
Du har en avslutad examen i ekonomi på antingen gymnasie eller högskolenivå och har minst ett par års erfarenhet av brett ekonomiarbete. Det är ett krav att du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Du behärskar svenska språket flytande i tal och skrift. Vidare ser vi att du har god systemförståelse samt har arbetat i något av de större ekonomisystemen såsom Navision och Palette.
För att lyckas i rollen krävs det att du är självständig och trygg i din roll som ekonomiassistent och administratör. Du är kommunikativ och serviceinriktad då arbetat innebär många interna och externa kontakter. Du är noggrann och levererar kvalitet inom utsatt tid. I tjänsten ingår att man som ensam person supporterar en hel avdelning inom nämnt område.
Du har ett sinne för detaljer samtidigt som du har överblick. Det är viktigt att du är prestigelös och kan hugga i där det behövs.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson för detta jobb Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Vid frågor vänligen kontakta Sandra Karlsson på Tjänsten sökes via länken som är kopplad till annonsen, ansökan mottages ej via e-post.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-27
Ange följande referens när du ansöker: 18312
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Karlsson
sandra.karlsson@manpower.seFöretagExperis
AdressExperis
34336
34336 0765
KontorsadressKöpmangatan 1
Jobbnummer 3317572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.