Kundsupport
Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Kundsupport
Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi. Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckasmed våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.
Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.
Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung:s räkning personal till Kundsupport för omgående tillsättning, uppdraget är på två år med stor möjlighet till förlängning.
Placeringen är på Samsungs nordiska huvudkontor i Kista Science City men underpandemitider så utförs arbetet delvis hemifrån efter en upplärningsperiod.
Publiceringsdatum2022-02-10Om tjänsten• Registrering och hantering av ärenden som tas emot av VOC via telefon, e-post, post eller fax.
• Insamling av information - Rapporter, fakta, lagar, uttalanden och annan dokumentation för korrekt hantering av ärendena.
• Kontakt med ASC, DATORER och CC för att lösa ärenden.
• Bedöma orsakerna, konsekvenserna och lösningarna av fallen baserat på ärendets art.
• Etablera och upprätthålla en god och bekväm kundrelation.
• Registrera kundinteraktioner och kontakter korrekt för att säkerställa korrekta framtida interaktioner.
• Bedöma rimlig ersättning
• Hantering av tidig varning / riskavkänning.
• Hantering av ärenden och eventuell upptrappning av oacceptabelt beslut.
• Ta emot och hantera PL-ärenden (dokumentinsamling, kundinformation och första instans för att hantera ärendet). Skapa kontakt och förtroende.
• Hantera PL-uppföljning genom kontakt, översättningar och andra former av hjälp.
• Utreder och vidarebefordrar ärenden med felaktig information på hemsidan/manualen/etc.
• Hanterar RMA-relaterade frågor från kunder
• Ansvarig för goodwill-post för FOC-reparationer.
• Informera och eventuellt hantera kunder med frågor och klagomål om garanti, klagomål eller andra typer av frågor / klagomål / visningar
• Assistans 1:a raden med svar på frågor om garantier, klagomål och annan VOC-relaterad information
• Bistå kunder med support för såväl tekniska som icke-tekniska frågor och tankar, inte alltid i förhållande till VOC-fall.
• Om det behövs kan XPOS-teamet med ärenden som XPOS-teamet själva inte kan hantera.
• Hjälp PS och PM med information om äldre problem, anspråk och / eller supportproblem.
• Utföra utgående kundsamtal för att följa upp kundernas upplevelse
• Översätt texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden till språket i det land du representerar
• Hjälpa Samsung-anställda med information ovan
• Övervakning och ansvar för vissa av VOC:s KPI:er kan förväntas
• Utöver VOC-tjänsterna ska agenten utföra sådana uppgifter inom sina respektive arbetsfärdigheter och kunskaper som Samsung kan kräva från tid till annan
Krav och färdigheter
• Oberoende av fastlandsområdet, att kunna hantera inkommande VOC-fall från olika källor.
• Oavsett vem som tog emot och startade ett ärende, ta ansvar för och slutför ärendet.
• Med största omsorg och förståelse hantera service - anspråksfrågor.
• Registrering/loggning av ärenden måste göras under eller i direkt anslutning till samtalet.
• Positiv inställning till Samsung-produkter, Samsung som varumärke och Samsung-kunder.
• Punktlig, lojal, pålitlig och bra framsteg
• Möjlighet att logga och kompilera problem och lösningar.
• Att kunna hantera stress.
• Förmåga att bygga starka, långsiktiga kundrelationer med ovanstående punkter.
• Ha en förståelse för våra flöden och kontaktvägar. Både internt och externt.
• Logga alla inkommande samtal enligt instruktionerna. Mål: 100%
Personlighet
• God självkänsla - kan få kunderna att känna sig trygga trots att kandidaten är ny på positionen
• Effektiv
• Strukturerad
• Nyfiken
• Driven
Behöver ha
• Stora färdigheter i att hantera dator- och telefonsamtal samtidigt
• Stora färdigheter i att använda en dator som arbetsredskap, till exempel att enkelt kunna navigera mellan olika system
• Medium/hög upplevelse av Outlook och word
• Grundläggande/medelhög erfarenhet av Excel
• God självkänsla - kan få kunderna att känna sig trygga trots att kandidaten är ny på positionen
• Erfarenhet av kundservice per telefon
• Språk:
• Infödd i skrift och tal på svenska och finska
• Bra på engelska, både tal och skrivande
Vill ha
• Erfarenhet från kundservice för eftermarknad
• Erfarenhet av konsumenträtt
• Erfarenhet av kundservicehantering av ersättning, retur, krediter
• Erfarenhet av kundservice som innebär försäkringshantering/regresskrav
Vad kan vi erbjuda?
Bemanningsstyrkan är ett personligt företag där vi alla är kollegor oavsett var vi har vår fysiska arbetsplats.
Vi kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos Samsung och i normala fall är din konsultchef är på plats en gång per vecka för att hjälpa dig medfrågor och funderingar.
Just nu under pandemi-tider så arbetar alla på Samsung hemifrån efter upplärning och dina möten med din konsultchef sker digitalt.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal.
Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.
Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.
Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.
Kontrakt: Starta ASAP - Två år med möjlighet till förlängning
Varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla:
• ett cv
• ett personligt brev
• ett startdatum/information om eventuell uppsägningstid
• ett löneanspråk
//Evalena rask
Konsultchef Bemanningsstyrkan
Varaktighet, arbetstid
Start omgående Start omgående
ErsättningMånadslön
Friskvårdsbidrag samt övrigt som finns i vårt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBemanningsstyrkan i Rosersberg AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "228243".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemanningsstyrkan i Rosersberg AB (org.nr 556780-5212)
Kontakt Evalena Rask
0720166885 Jobbnummer 6330918
Observera att sista ansökningsdag har passerat.