Kundservicespecialist
ABB AB / Kundservicejobb / Stockholm
2022-11-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicespecialist" (publicerad 2023-02-22) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ABB AB i Stockholm,
Sollentuna,
Eskilstuna,
Nyköping,
Västerås eller i
hela Sverige Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
På ABB Measurement & Analytics kan vi erbjuda en mycket spännande roll för dig som gillar nytänkande och har starka kundservice egenskaper. Du kommer ha en bred och stimulerande roll inom kundservice samtidigt som du blir en viktig del i vår satsning på att utveckla enheten i den förändringsprocess som nu pågår.
Inom avdelningen Analys & Instrument jobbar idag ca 25 medarbetare på fem orter i Sverige. Du får möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och ingår i ett kunnigt team med engagerade kollegor.
Arbetsplatsen är förlagd till kontor i Stockholm.
Den här tjänsten rapporterar till Kundservicechefen.
Dina ansvarsområden
I rollen kommer du att hantera affärs- och prismässiga frågeställningar, offert och order.
Du arbetar direkt mot våra kunder med orderhantering samt som stöd för säljare.
Vidare kommer du vara med i arbetet för förbättring och utveckling på avdelningen genom exempel effektivisering av arbetsrutiner och användning av hjälpverktyg.
Vårt välkända varumärke, breda erbjudande samt starka position och applikationskunskap ger dig allt du behöver för att lyckas i din roll.
Utöver detta stöttas du internt av produktchefer, service och sälj.
Publiceringsdatum2022-11-17BakgrundVi söker en ambitiös kundservicespecialist med hög drivkraft som gärna ser och medverkar till förändringar.
Som person är du serviceinriktad, samt är snabb i både tanke och handling.
Du har erfarenhet av kundservice.
Engelska och svenska talar och skriver du utan problem.
Dina datorkunskaper är mycket goda.
Kunskaper i affärssystem SAP och säljstödsystem SalesForce är meriterande.
Mer om oss
Rekryterande chef Mikael Bäckström, +4686 58 80 55, svarar gärna på dina frågor. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Oskar Werner, +4684 77 91 59; Ledarna: Kenneth Wahlqvist, +4684 77 91 86; Unionen: Joakim Broström, +4684 77 91 39. Övriga frågor ställs till rekryteringskonsult Tobias Nilsson, +46 70 821 53 31.
Vi ser fram emot din ansökan. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats
www.abb.com.Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressABB AB
Knarrarnäsgatan 7
16440 Kista
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare ABB AB (org.nr 559193-0903)
Knarrarnäsgatan 7 (
visa karta)
164 40 KISTA
Arbetsplats Kista, Knarrarnäsgatan 7
Jobbnummer 7180139
Observera att sista ansökningsdag har passerat.