Kundservicemedarbetare till SPV
Statens tjänstepensionsverk / Kundservicejobb / Sundsvall
2022-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till SPV" (publicerad 2023-01-16) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens tjänstepensionsverk i Sundsvall Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.
Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.
Nu behöver vi stärka vårt team med nya kundservicemedarbetare som har en känsla för service och för att hjälpa andra. Tillsammans är vi ett härligt gäng som skapar gemensamma förutsättningar för att ge service i världsklass!
Publiceringsdatum2022-05-11ArbetsuppgifterSPV:s kundservice ansvarar för det dagliga mötet med både kunder och arbetsgivare, och svarar på frågor främst via telefon, mejl och chatt inom det statliga tjänstepensionsområdet. Förutom detta svarar vi också på förfrågningar via försäkringsförmedlare, samt att vi ansvarar för SPV:s växel och reception. Vårt mål är att leverera den bästa servicen så att våra kunder kan känna sig både nöjda och trygga i kontakten med oss.
Vi lägger stor vikt vid mötet med kunden, och i rollen som kundservicemedarbetare bidrar du dagligen till att ge så bra service som möjligt. Du bidrar också till vårt sammantagna kundarbete och är vårt ansikte utåt. Nu söker vi därför dig som brinner för service och för att hjälpa andra.
KvalifikationerVi söker dig som har en högskoleutbildning inom ett för tjänsten relevant område eller minst tre års dokumenterad erfarenhet av arbete inom kundservice via telefon.
Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska i tal och läsförståelse. Övriga språkkunskaper ser vi som meriterande.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom pension, bank eller försäkring.
För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.
Som person är du:
• Kommunikativ du talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten samt i små och stora grupper. Du är en god lyssnare och har lätt för att anpassa dig till olika situationer.
• Serviceinriktad du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
• Flexibel du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheterna i olika förändringar.
• Samarbetsvillig du arbetar bra med andra människor. Du förhåller dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Pedagogisk du har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren.
ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt.
Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.
Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet till distansarbete upp till halvtid. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.
Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba på SPV på spv.se.
Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-08-01 så snart som möjligt, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Tjänstepensionsverk
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "MD 2022/155".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Tjänstepensionsverk (org.nr 202100-0928),
http://www.spv.se Arbetsplats Statens tjänstepensionsverk
Kontakt Enhetschef kundservice
Joy Williamsson
joy.williamsson@spv.se 060-18 77 19 Jobbnummer 6630958
Observera att sista ansökningsdag har passerat.