Kundservicemedarbetare till Canon

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker nu kundservicemedarbetare till vår kund Canon i Solna. Vi söker dig som vill ingå i ett team som levererar hög service till både interna och externa parter. För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare på Canon tror vi att du har erfarenhet från support och ärendehantering samt att du som person är lösningsorienterad och har stark servicekänsla.

Publiceringsdatum
2019-03-18

Om tjänsten
Canons breda och väletablerade produkt- och tjänsteutbud för informationshantering hjälper stora och medelstora företag över hela världen att förädla sina processer, så att de är redo att möta morgondagen.

Som kundservicemedarbetare kommer du vara en del av Disptach teamet som idag består av 2 personer. I rollen kommer din främsta uppgift vara kundsupport och att med ett trevligt bemötande vägleda, ge support och besvara kundens frågor via inkommande samtal och mejl. I din roll kommer du ta emot felanmälningar, arbeta med ärendehantering, följa upp samt ansvara att schemalägga och boka in uppdrag till teknikerna. Detta är en spännande tjänst som erbjuder en rolig och omväxlande miljö där du kommer lägga stort fokus på att ge högkvalitativ service. Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag mellan kl.08.00 - 16:30.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot inkommande ärenden i systemet Oracle och Sibel
• Ta emot felanmälningar
• Kundsamtal och boka in uppdrag till teknikerna
• Kunduppföljning samtal och återkoppling för att höja nöjdkundindex.

Om dig
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning och minst 1 års arbetserfarenhet inom administration och ärendehantering. Du är en doer som tar egna initiativ och brinner för att ge god service. Meriterande är tidigare erfarenhet av liknande roll.

Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga då du ingår i ett team som jobbar tätt och ställer upp för varandra. Samt att du jobbar strukturerat och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Viktigt för tjänsten är att du är självgående och har en positiv inställning. Din integritet är hög och du kan naturligt växla mellan svenska och engelska på professionell nivå. Att ge de interna och externa kunderna personlig och professionell service är en viktig faktor så det behövs att du är kommunikativ och har förmåga att inge förtroende.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som kundservicemedarbetare är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Randa Melko via 0200 - 22 22 22.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-17
Ange följande referens när du ansöker: ref-29304
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Randa Melko

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4675800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: