Kundservicemedarbetare till Becton Dickinson
The Place AB / Kundservicejobb / Stockholm
2022-07-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Becton Dickinson" (publicerad 2023-08-16) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The Place AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Till vår omtyckta kund Becton Dickinson (BD) söker vi en kundservicemedarbetare till en spännande och komplex roll med goda utvecklingsmöjligheter. Hos BD får du möjlighet att arbeta i en internationell organisation med intressanta produkter som gör skillnad.
Tjänsten
Du kommer ingå i ett nordiskt team bestående av ca 9 kollegor som sitter tillsammans i öppet landskap med närhet till varandra. Tillsammans med kollegor ger du service till företagets svenska kunder som mestadels är verksamma inom landsting, privatkliniker och universitet. Detta är en varierande och koordinerande roll med flera kontaktytor - både internt och externt och där den mesta korrespondensen sker via mail.
Den här tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid och med start omgående. Uppdraget är på 6 månader med möjlighet till förlängning och anställning hos Becton Dickinson. Hos BD har du som vill möjligheten att arbeta hemifrån tre dagar i veckan, de resterande två dagarna (eller alla dagar om du fördrar det) jobbar du på deras fina kontor i Marievik.
Publiceringsdatum2022-07-29Dina arbetsuppgifterI rollen som kundservicemedarbetare har du bland annat följande arbetsuppgifter:
* Ta emot samtal (7-10/dag) och mail från kunder
* Hantera ärenden gällande produktfrågor, kontrakt, leveranser, priser, returer och reklamationer
* Logga ärenden i olika affärssystem
* Orderuppföljning
* Avancerade krediteringar
* Övrig administration
Företaget
Becton Dickinson (BD) är ett globalt medicintekniskt företag som arbetar med att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård genom Advancing the world of health. De arbetar för att öka säkerheten för patient och vårdpersonal samt utveckla teknik som möjliggör medicinsk forskning och kliniska laboratorier. Becton Dickinson erbjuder innovativa lösningar som hjälper till att främja medicinsk forskning och genomik, förbättra diagnos av infektionssjukdomar och cancer, förbättra medicinering, främja infektionsbekämpning, utrusta kirurgiska och interventionella procedurer samt stödja hanteringen av diabetes.
BD har sitt nordiska huvudkontor i Marievik i Stockholm. De sitter i nya och fräscha lokaler med utsikt över vattnet. För den som vill finns möjligheten att arbeta hemifrån tre dagar i veckan. Becton Dickinson AB har dotterbolag i Danmark, Finland och Norge och sitt centrallager i Belgien där det mesta av distributionen utgår i från. På huvudkontoret i Stockholm finns utöver kundserviceavdelningen även sälj- och marknad, IT, HR samt ekonomiavdelning.
KvalifikationerFör denna roll söker vi dig som har följande bakgrund
* Tidigare erfarenhet av kundservice och/eller administration
* Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift
* God systemvana och kunskaper i Officepaketet
* Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* Tidigare erfarenhet inom sjukvård är meriterande
Personligt
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, orädd och driven. Du trivs bra i en roll där det är en mix av både kunddialog och administration. Din samarbetsförmåga är mycket god och du stöttar gärna upp dina kollegor likväl som du inte är rädd för att be om hjälp om det är något som du inte förstår. Du är också strukturerad, snabblärd, flexibel och bidrar till ett positivt klimat. Vidare är du ansvarstagande och ser till så att dina arbetsuppgifter inte blir liggandes.
Anställningstyp/arbetstiderKonsultuppdrag via The Place de första 6 månaderna efter det finns eventuell chans till förlängning alternativt anställning hos BD.
Start: Omgående
Arbetstider: Mån-Tors 8-16:30. Fre 8-16.
Placering: BD har sitt kontor i Marievik, för den som vill finns möjlighet att arbeta hemifrån tre dagar i veckan.
Intresserad av tjänsten?
Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
The Place - Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra - du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord: kundtjänst, kundservice, koordinator, medicinteknik
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagThe Place AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare The Place AB (org.nr 556340-2758),
https://theplace.se Kontakt Rekryteringskonsult
Amanda Wiberg
aw@theplace.se Jobbnummer 6849252
Observera att sista ansökningsdag har passerat.