Kundservicemedarbetare med tekniskt intresse till Adlibris i Mor
Bonnierförlagen AB / Kontorsjobb / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Heby,
Sala,
Östhammar,
Enköping,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bonnierförlagen AB i Heby,
Västerås,
Uppsala,
Sigtuna,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Adlibris är Nordens största bokhandel med en årsomsättning på över en miljard kronor. Bland de anställda, med en medelålder på trettio år, finns allt från litteraturvetare och ekonomer till tekniker och ingenjörer. Idag sysselsätter vi 75 personer på kontoret i centrala Stockholm och under högsäsong nära 200 personer vid distributionscentralen i Morgongåva. Kundservice finns på båda orterna och i Morgongåva är vi idag 10 tillsvidareanställda. Adlibris ägs av Bonnierkoncernen.
Vi är ett företag på frammarsch - under flera år har vi utsetts till Gasellföretag av Dagens industri samt även Veckans Affärers lista över Sveriges superföretag. För att kunna fortsätta våra framgångar ställer vi höga krav på ny personal och samtidigt är vi övertygade om att vår arbetsplats är en av de mest stimulerande och inspirerande arbetsplatserna för dig som vill utvecklas i din karriär i gott sällskap.
Under våren 2012 lanserade vi vår egen läsplatta, Adlibris Letto, för läsning av e-böcker. Satsningen på e-böcker är framgångsrik och nu behöver vi bli fler!
Kort om Adlibris Letto:
• Mindre och lättare än en pocketbok med plats för hela din bokhylla (ca 2 000 böcker)
• Lång batteritid - cirka en månads läsning
• Läsvänlig pekskärm som du kan läsa på utomhus i solljus
• WiFi-uppkoppling
• Möjlighet att anpassa typsnitt och fontstorlek efter ditt eget val
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är förlagd i Morgongåva. Den innefattar i första hand teknisk support, både via telefon och mail, av Adlibris Letto och e-böcker och det är därför ett krav att du är teknikintresserad och har goda tekniska kunskaper.
I och med att tempot ofta är högt och arbetsuppgifterna varierar ställs det höga krav på flexibilitet och anpassningsförmåga, men även noggrannhet. Som vårt ansikte utåt är det också viktigt att du värdesätter god service lika mycket som vi gör och att du är glad och positiv. Arbetet kräver både initiativförmåga och tåga!
Vi tror att du är en person som har lätt att samarbeta med andra, att du är van vid att arbeta med hjälp av dator och har goda kunskaper i Office-paketet. Vi tror också att du har erfarenhet från något serviceyrke, t.ex. support av digitala produkter.
Sista ansökningsdag är 30 november 2012. Vi kommer att hålla intervjuer löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Mer information om tjänsten samt ansökningsformulär hittar du på
www.adlibris.com under rubriken "Jobba hos oss".
Kontakt: Linda Blank, Teamchef Kundservice, 08 54 60 60 12, 0739 393 520
Publiceringsdatum2012-11-06Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBonnierförlagen AB
AdressBonnierförlagen AB
Box 3159
10363 Stockholm
Jobbnummer 1384718
Observera att sista ansökningsdag har passerat.